Sökning: "Klaus Søilen"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden Klaus Søilen.

  1. 1. Alvedon vs det generiska läkemedlet Pamol : En studie om konsumentens kännedom, trovärdighet och dess påverkan av prisskillnader inför ett köpbeslut.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Darja Faily; Nader Albanna; [2021]
    Nyckelord :Knowledge; Credibility; Purchase Decision; Price; Alvedon; Pamol; Generic Drugs; kännedom; trovärdighet; Pris; Konsumtion; Köpbeslut; Generiska läkemedel; Marknadsföring; Alvedon; Pamol;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Alvedon vs det generiska läkemedlet Pamol - En studie om konsumentens kännedom, trovärdighet och dess påverkan av prisskillnader inför ett köpbeslut. Datum: 2021-05-25 Nivå: Kandidatuppsats  Författare: Darja Faily & Nader Albanna Handledare: Christine Tidåsen Examinator: Klaus Solberg Søilen Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka konsumenters preferens och uppfattning av de generiska paracetamol-läkemedlen Alvedon och Pamol. LÄS MER

  2. 2. Hur påverkar öletikettens färg och visuella design konsumentens köpbeteende?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Anna Krönlein; Tova Persson; [2021]
    Nyckelord :etiketter; visuell design; färg; etikettens visuella design; etikettens färg påverkan; öletiketter;

    Sammanfattning : Titel Hur påverkar öletikettens färg och visuella design konsumentens köpbeteende? Nivå C- uppsats, 15 hp Författare Anna Krönlein och Tova Persson  Handledare Svante Andersson Examinator Klaus Solberg Söilen  Termin VT 2021 Syfte: Syftet med uppsatsen är att förstå varför konsumenter attraheras till olika färger på den visuella designen på en etikett vid köp av öl. Vi vill skapa en förståelse vilka färger som attraherar olika kön, samt unga och äldre konsumenter, det vill säga mer eller mindre benägna att köpa ölet beroende på etikettens färg på den visuella design. LÄS MER

  3. 3. Book review: The Essence of Private and Public Intelligence

    L3-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Thanh Huong Le; Malin Karlsson; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Purpose: This paper presents a critical book review of “Introduction to Private and Public Intelligence: The Swedish School of Competitive Intelligence” by Søilen (2005). The purpose of the book is to gather ideas and concepts about the subject of private- and public intelligence for students to use in an introductory course. LÄS MER

  4. 4. Book Review: The Importance of Private and Public Intelligence

    L3-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :David Petrovski; Joao Pedro Pestana; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Aim: The aim of the paper is to critically review the book “Introduction to Private and Public Intelligence: The Swedish School of Competitive Intelligence” by Søilen (2005). The aim of the book has been to gather ideas and concepts about the subject of private and public intelligence for students to use in an introductory course. LÄS MER

  5. 5. Nyckeln till framgångsrik miljökommunikation på livsmedelsförpackningar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Evelina Hultqvist; Anna-Sofia Frank; [2016]
    Nyckelord :emotional appeal; rational appeal; green marketing; green involvement; willingness to buy; packaging design; emotionella anspråk; rationella anspråk; grön marknadsföring; miljöengagemang; köpbenägenhet; förpackningsdesign;

    Sammanfattning : Författare: Evelina Hultqvist och Anna-Sofia Frank Handledare: Ulf Aagerup Examinator: Klaus Solberg Søilen Kurs: Självständigt uppsatsarbete inom företagsekonomi 15 hp, Internationella Marknadsföringsprogrammet, Högskolan i Halmstad, VT 2016. Rapportens namn: “Nyckeln till framgångsrik miljökommunikation på livsmedelsförpackningar”. LÄS MER