Sökning: "Klickfrekvens"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet Klickfrekvens.

  1. 1. Predicting Visual Fixation on Digital Advertisement using Machine Learning

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Richard Hedlund; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Despite the fact that ad-tech being a multi-billion dollar industry, the percentage of digital ads which are actually being clicked on is as low as 0.1 % in many cases. The performance of ads which can be clicked on are often measured by click-through rate (CTR), in other words, action based. LÄS MER

  2. 2. "Du kan inte ana vad som kommer hända härnäst" : En kvalitativ textanalys av clickbaits utformning på Youtube

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Victoria Fromholtz; Olivia Magnusson; [2018]
    Nyckelord :Clickbait; Youtube; vlogger; rhetoric; semiotic; relevance; Therese Lindgren; Clickbait; Youtube; vloggare; retorik; semiotik; relevans; Therese Lindgren;

    Sammanfattning : För att uppmärksammas bland dagens stora utbud av videoklipp på Youtube skapar vloggare rubrik- och bildsättningar som innehåller clickbaits. Begreppet innebär att rubrik- och bildsättningar är av uppseendeväckande karaktär, innehåller lite information och enbart syftar till att locka mottagare att klicka sig in på videoklipp. LÄS MER

  3. 3. How Can Event Companies Use Facebook’s Ad Manager to Optimise the Click-Through-Rates of their Native Instagram Ads?

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Eline Absillis; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Marketers have come to realise that an abundance of potential customers can be reached through Facebook advertising. Although a new player, Instagram is quickly catching up to Facebook’s success with its native ads. Despite this, there is a scarcity in the amount of academic literature that explores the use of them. LÄS MER

  4. 4. Konsertannonsering på internet : En studie om hur annonsörer kan skapa uppmärksammade annonser

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Sandra Kalnins; Felizia Uggla; [2013]
    Nyckelord :Onlineannonsering; varumärken; Facebook; Google; sociala medier; klickfrekvens; artister;

    Sammanfattning : Forskningsfråga: Vilka faktorer i annonser är det som driver konsertförsäljningen på Facebook och Google? Syfte: Syftet med denna uppsats är att öka förståelsen för hur olika annonseringar får olika uppmärksamhet av kunder. Vi ska se hur företag kan utforma annonseringar för att få så hög klickfrekvens som möjligt. LÄS MER

  5. 5. Reklam i mobilen? En studie av förutsättningarna för tidningsföretag att använda mobiltelefon som marknadsföringskanal

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik och masskommunikation

    Författare :Beata Jungselius; [2009-09-29]
    Nyckelord :Marketing; CRM; permission marketing; push; pull; mobile phones; PEST; advertising; daily newspapers; newspapers; mobile services;

    Sammanfattning : Titel Reklam i mobilen? En studie av förutsättningar för tidningsföretag att använda mobiltelefonen som marknadsföringskanal Författare Beata Jungselius Kurs MK1500 - Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap Termin VT-09 Uppdragsgivare Dagspresskollegiet Handledare Oscar Westlund Syfte Att studera förutsättningarna för tidningsföretag att använda mobiltelefonen som marknadsföringskanal. Metod Omvärldsanalys med hjälp av analysmodellen PEST samt intervjuer Huvudresultat Mobiltelefonen som marknadsföringskanal har visat sig vara väl lämpad för olika former av marknadsföringsåtgärder för tidningsföretag. LÄS MER