Sökning: "Klickjournalistik"
Hittade 4 uppsatser innehållade ordet Klickjournalistik.
1. Klicka och läs vidare : En stilistisk analys av sex internetartiklar och deras klickrubriker
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : En kommersialisering av hur nyheter förmedlas har skett på redaktionerna där de blivit beroende av en klickekonomi för att få inkomst. Artiklarnas fokus har bytt från objektiv nyhetsförmedling till uppseendeväckande rubriker som ska locka mottagaren till att klicka sig in på artikelsidan. LÄS MER
2. Må bra! Nu och för alltid : en innehållsanalys av hur Aftonbladet framställer sina hälsoartiklar
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/JournalistikSammanfattning : Den här uppsatsen grundar sig i teorier som säger att vi lever i ett må-bra-samhälle. Det innebär att vi exponeras för information som handlar om hälsa, tips för att bli mer hälsosam och nyheter som avslöjar nya rön gällande hälsa. LÄS MER
3. Att klicka eller inte klicka : “Klickjournalistikens” framväxt och människors motiv till att dela och gilla nyheter på sociala medier. En undersökning av Aftonbladet och Dagens Nyheters Facebook-inlägg
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskapSammanfattning : Denna uppsats fokuserar på den nya termen ”klickjournalistik” och Facebook-inlägg publicerade av Dagens Nyheter samt Aftonbladet. Studien analyserar populära inlägg publicerade utav de två tidningarna och jämför likheter och skillnader mellan dem med referenser till teorier inom bl.a. masskommunikation. LÄS MER
4. Endast ett klick bort : Hur klickjournalistik påverkat innehållet i kommersiella nyhetsmedier online
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : .... LÄS MER