Sökning: "Klientrelation"
Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade ordet Klientrelation.
1. Vem anpassar sig till vem? : En kvalitativ studie om socialarbetares erfarenheter av att skapa relationer med klienter i en institutionell kontext.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för socialt arbete (SA)Sammanfattning : The aim of this study was to reach an understanding of social workers experiences of creating relationships with clients through the meeting as a method in an institutional context. It is a professional dilemma for social workers to build relationships with clients in a professional role with inevitible elements of control. LÄS MER
2. Att avsluta klientrelationer inom det sociala arbetet : En kvalitativ studie om socialsekreterares erfarenheter, upplevelser och tankar om att avsluta klientrelationer
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för socialt arbeteSammanfattning : Efter termin 6 och den verksamhetsförlagda utbildningen på socionomprogrammet väcktes reflektioner. Reflektioner som berörde relationen mellan socialarbetare och klient, men främst avslutandet av den. LÄS MER
3. Förväntningar i en revisor-klient relation : En kvalitativ studie ur ett revisor- och klientperspektiv
Magister-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : När konkurrensen i olika branscher ökar blir goda kundrelationer allt viktigare, inte minst i revisionsbranschen som på senaste årtionden har präglats av stark konkurrens och mättnad. Revisionen i sig har börjat betraktas som alltmer oviktig och många klienter efterfrågar även tjänster som skapar mervärde. LÄS MER
4. Ett digitaliserat socialt arbete - Vad händer med den professionella relationen? : En kvalitativ studie utifrån en etisk kontext
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för socialt arbete (SA)Sammanfattning : This qualitative study focuses on digitalisation in the social-work field within an ethical context. As a result of society's digital development and after the covid-19 pandemic paralyzed the world, today many meetings between professionals and clients take place through digital services. LÄS MER
5. ”Effektivitet, för vem?” : Socialarbetare om hur New Public Management påverkar relationen mellan socialarbetare och klient
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka hur socialarbetare på socialtjänsten upplever att organiseringen av arbetet utifrån New Public Managements (NPM) kännetecken påverkar den professionella relationen mellan socialarbetare och klient. För att undersöka detta användes kvalitativa intervjuer med fem respondenter. LÄS MER