Sökning: "Knowledge Promoting Activities"
Visar resultat 1 - 5 av 133 uppsatser innehållade orden Knowledge Promoting Activities.
1. Vårdpersonalens hälsofrämjande arbete inom rättspsykiatrisk vård : En kvalitativ fokusgruppstudie
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)Sammanfattning : Bakgrund: I Sverige vårdas patienter som är dömda till rättspsykiatrisk vård och den begränsade vårdmiljön inom rättspsykiatrin kan ha en negativ effekt på patienternas hälsa. Patienterna har förutom psykiatrisk problematik även ökad dödlighet, risk för somatisk sjukdom och fetma jämfört med övriga befolkningen. LÄS MER
2. Arbetsterapeutiska interventioner inom primärvården för vuxna individer med stressrelaterad ohälsa
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för hälsovetenskaper; Lunds universitet/Hållbar vardag och hälsa i ett livsperspektivSammanfattning : Background: Mental illness accounts for almost half of sickness absence in Sweden, of which most cases are due to stress-related illness. Occupational therapy interventions are an option for individuals with stress-related illness as they may be in need of changes that can promote a good activity balance. LÄS MER
3. The Challenges of Social Enterprises in Balancing Economic, Social, and Environmental Tradeoffs: Comparative Case Study of Hybrid Organizing- Swedish Context.
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : Purpose -This master thesis is to investigate the challenges of sustainability and to understand how massive effort of collaborative hybrid organizing, involving multiple stakeholders from private, public, and civil societies balance or aligns the activities that generate economic, social, and environmental impacts. And to analyze the effects of competition between the investors interested in the joint collaborative initiatives. LÄS MER
4. Sustainability education in early childhood: Preschool teachers´perceptions and approaches in nurturing sustainability education practises
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk professionSammanfattning : Aim: This study aims to examine early childhood teachers’ perceptions of Education for Sustainable Development as well as their pedagogical approaches for nurturing sustainability in Swedish preschools, and how their perceptions of ESD relate to their teaching strategies in nurturing sustainability education. Theory: Lev Vygotsky’s social constructivism emphasizes the significance of language and thought, social interaction, zone of proximal development, scaffolding, mediation, and collaborative work in learning. LÄS MER
5. Skolsköterskors erfarenhet av att arbeta med att främja fysisk aktivitet hos elever : En systematisk litteraturöversikt
Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Introduktion: Forskning visar på att regelbunden fysisk aktivitet bland barn och unga har flera positiva effekter på hälsan, både fysiskt och psykiskt. Dock är det allt för få som når upp till rekommendationen om minst en timmes fysisk aktivitet per dag. LÄS MER