Sökning: "Knowledge-Attitude-Behavior model"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Knowledge-Attitude-Behavior model.
1. Algoritmer på sociala medier : En studie om unga användares kunskap, attityd och beteende gentemot algoritmbaserad anpassning på sociala medier
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/InformationssystemSammanfattning : Algoritmer är ett växande fenomen som blivit allt mer involverat i våra liv. Personer mellan18-30 år använder sociala medier i störst utsträckning och är den generation som anser sigmest kunnig om algoritmer. LÄS MER
2. Val av Cookies : - En kvantitativ studie om förekomsten av privacy paradox och bounded rationality vid en användares val av cookies.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Informationssystem; Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Data räknas idag som en av världens värdefullaste resurser. I takt med att internet har blivit mer etablerat och utökat sina användningsområden, har insamlingen av information om dess användare ökat. LÄS MER
3. Systemvetare och informationssäkerhet : En kvantitativ studie om hur systemvetares kunskap om informationssäkerhet påverkar deras attityd och beteende gällande ämnet
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : With society turning more digitalized, digital crime is reaching higher levels affecting companies and individuals alike. At the same time researchers identify human error and negligence from employees to be the largest reason for companies to being hacked or suffer from cybercrime. LÄS MER
4. Känslig hälsoinformation i händerna på oerfarna studenter : En enkätstudie om läkarstudenters kunskap, attityd och beteende gällande informationssäkerhet
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : The more digital the healthcare sector gets, the more considerable is the need for good information security within the sector. A group that, already during its education, gets in contact with sensitive information is medical students. LÄS MER
5. Stora sportevenemang i mindre städer : En kvantitativ studie om platsmarknadsföring och kunskap-attityd hos invånare vid större sportevenemang
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Cities hosting huge sporting events is a growing industry and is a way to market the city towards the rest of the world. The goal is for businesses to make profit, attract tourist and be seen on the global market. However, as its marketed towards external audiences, the locals and how they are affected are usually forgotten in the process. LÄS MER