Sökning: "Knutsson Max"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Knutsson Max.
1. Swedish, Polish or Swolish? Cultural perceptions from a Swedish start-up expanding into Poland: A qualitative case-study examining cultural differences in a Swedish firm with a Polish office
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledningSammanfattning : Through a qualitative case study this thesis aims to answer how cultural differences are managed and interpreted in a tech start-up operating in two countries, Sweden and Poland. The case study examines the company Astros (fictitious name) and is based on 11 in-depth semi-structured interviews. LÄS MER
2. Three Business Plan Models to Help a Start-up with Strategic Analysis : Lessons from using SWOT, Porter’s Five Forces, and Price Equalizer to write a business plan
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : This paper examines three models used for business plan analysis. These models highlight some of the most important questions of the business: What are my strengths and how do I compete? More importantly, it gives founders a systematic tool to approach the creation of strategy for their business. LÄS MER
3. Challenges of Service-Oriented Architecture (SOA) - From the public sector perspective
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : The Swedish government started its initiative for electronic services (e-services) in 2005 to create the infrastructure for information management, optimize the government, and potentially save tax money. The technological paradigm Service-Oriented Architecture (SOA) was adopted to facilitate the Swedish government's initiative. LÄS MER
4. Kvalitet till Max-En undersökning av strategiers betydelse inom företaget Max
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning Titel: Kvalitet till max – En undersökning om strategier's betydelse inom företaget Max Ämne/Kur's: FEK 582 Kandidatuppsat's, 10 poäng Författare: Per Nordqvist, David Olhed och Kristin Gren Handledare: Han's Knutsson Företag: Max Nyckelord: Strategi, kvalitet, expansion, differentiering, strategiprocesser, restaurang- och måltidsbranschen Syfte: Vårt syfte är att undersöka, beskriva och analysera vilka strategier som ligger bakom företaget Max framgång. Metod: Vi har använt os's av ett kvalitativt tillvägagångssätt där intervjuer bidragit till majoriteten av insamlad empiri. LÄS MER