Sökning: "Kognitiv strategi"
Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade orden Kognitiv strategi.
1. En läromedelsanalys om tankesätt och strategier relevanta för räknesättet subtraktion
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : I Sverige utförs Nationella Prov i årskurs tre och resultaten från dessa visar att elever har större svårigheter med Delprov F, som testar elevernas kunskaper i skriftliga räknemetoder, i jämförelse med andra delprov. Även räknesättet subtraktion visar sig vara ett svårare räknesätt för elever i svensk skola. LÄS MER
2. Offline Reinforcement Learning for Optimization of Therapy Towards a Clinical Endpoint
Master-uppsats, KTH/Medicinteknik och hälsosystemSammanfattning : The improvement of data acquisition and computer heavy methods in recentyears has paved the way for completely digital healthcare solutions. Digitaltherapeutics (DTx) are such solutions and are often provided as mobileapplications that must undergo clinical trials. LÄS MER
3. Storytelling i kommunikationsfilm : ett outnyttjat verktyg bland svenska destinationsutvecklare?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Storytelling kan ses som ett effektivt marknadsföringsverktyg inom destinationsutveckling. Storytelling, särskilt presenterat i filmformat, har aktualiserats de senaste åren och förekommer som en högt rankad trend och strategi på DestinationsNEXT Future 2021 study, den mest omfattande rapporten i världen inom destinations- och turismbranschen. LÄS MER
4. Undervisning med fokus på läsförståelse : En kvalitativ intervjustudie baserad på sex lärares beskrivningar.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Svenska språket och genusvetenskapSammanfattning : Syftet med examensarbetet är att undersöka sex lärares arbete med läsförståelse i årskurs2. Till följd av undersökningen vill vi bilda oss en djupare förståelse kring hur man somverksam lärare definierar vad läsförståelse innebär. LÄS MER
5. Sju lärares uppfattningar om språkutvecklande arbetssätt i språkligt heterogena klassrum.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Syftet med föreliggande undersökning är att synliggöra svensklärares förhållningssätt samt vilka strategier som de anser vara gynnsamma för flerspråkiga elevers språkutveckling i språkligt heterogena klassrum. Forskningsfrågorna är på vilka sätt lärare menar att de ger flerspråkiga elever rika möjligheter till god språkutveckling inom svenskämnet samt vilka förhållningssätt och strategier som de anser är gynnsamma för språkutvecklingen. LÄS MER