Sökning: "Kognitivt förtroende"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Kognitivt förtroende.

  1. 1. Vilket vin rekommenderar du?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Frida Gustafsson; Bisera Bajric; Stina Castor; [2021]
    Nyckelord :eWOM; Facebook groups; Trust; eWOM intention; Buying process; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att undersöka eWOM genom Facebookgrupper för att få en djupare förståelse för vilka intentioner som finns bakom varför användare väljer att dela och ta del av rekommendationer genom Facebookgrupper samt varför dessa väljer att förlita sig på personerna bakom rekommendationerna. Ambitionen är att vi med denna studie ska bidra med teoriutveckling av befintlig litteratur inom eWOM genom att öka förståelsen för hur konsumenter påverkas av rekommendationer genom Facebookgrupper. LÄS MER

  2. 2. Gröna modeannonser som trovärdiga eller inte? : En kvalitativ studie som undersökerkonsumenters tolkningar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Carolina Andersson; Saga Bivall; Maria Rudblad; [2020]
    Nyckelord :Sustainable fashion; marketing; green marketing; consumer behaviour; interpretatio; Hållbart mode; marknadsföring; grön marknadsföring; konsumentbeteende; tolkning;

    Sammanfattning : Bakgrund: I takt med konsumenternas stigande intresse för hållbara modeprodukter har den gröna marknadsföringen från fast fashion-företag ökat. Eftersom det finns uppfattningar om att modeindustrin inte relateras till hållbarhet kan modeföretags försök att nå ut tillkonsumenterna via sin gröna kommunikation uppfattas på ett felaktigt sätt. LÄS MER

  3. 3. Den kvinnliga konsumentens upplevelse av förtroendeprocessen på ett modeinriktat e-handelsföretags webbutik

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Lovisa Berlind; Isabelle Holm; [2020]
    Nyckelord :förtroende; förtroendeprocessen; kvinnliga konsumenten; kognitivt förtroende; e-handel; webbutik.; Social Sciences; Business and Economics;

    Sammanfattning : Retailbranschen har under de senaste åren genomgått en radikal förändring där allt större fokus har flyttats mot e-handeln. E-handelskonsumenter upplever ofta en osäkerhet och en känsla av risktagande på grund av orealistisk produktexponering, inkorrekt produktinformation, osäkerhet kring betalning, datainsamling samt produkternas kvalitet och material. LÄS MER

  4. 4. Privacy Paradox : En kvalitativ studie om svenskars medvetenhet och värnande om integritet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Hjördis Harzdorf; Hanin Talal Abdulrahman; Sumejja Duric; [2019]
    Nyckelord :Consumer behaviour; Online marketing; Targeted marketing; Privacy paradox; General Data Protection Regulation GDPR ; Cookies; Metadata. Awareness; Integrity; Cognitive Trust; Konsumentbeteende; Internetmarknadsföring; Riktad marknadsföring; Privacy paradox; GDPR Dataskyddsförordningen; Cookies; Metadata; Medvetenhet; Integritet; Kognitivt förtroende;

    Sammanfattning : Genom digitalisering av samhället och teknologins utveckling har marknadsföringsstrategier progressivt reformerats, från att uppmärksamma produkter mot konsumenten till att istället sätta konsumenten i fokus. Genom avancerade algoritmer, Business Intelligence och digitala DNA spår har det blivit möjligt att individualisera och rikta marknadsföring mot konsumentens intressen och även förutse individens konsumentbeteende. LÄS MER

  5. 5. Patienten och den nyutexaminerade sjuksköterskan : - förutsättningar och hinder för en vårdande relation i somatisk slutenvård

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för folkhälso- och vårdvetenskap

    Författare :Elin Arons; My Slagarp; [2017]
    Nyckelord :Preconditions; Obstacles; Qualitative method; graduates Nurses; Caring relationship; Förutsättningar; Hinder; Kvalitativ metod; Nyutexaminerade sjuksköterskor; Vårdande relation;

    Sammanfattning : Bakgrund: Genom en vårdande relation vinner sjuksköterskan patientens tillit. Skapandet av denna relation ser olika ut varje gång och kräver anpassning efter patient och situation. Syfte: Undersöka förutsättningar samt hinder för en vårdande relation mellan patienten och den nyutexaminerade sjuksköterskan i somatisk slutenvård. LÄS MER