Sökning: "Kommentarsfält"

Visar resultat 16 - 20 av 99 uppsatser innehållade ordet Kommentarsfält.

  1. 16. På demokratins bakgård : en kvalitativ innehållsanalys av diskussioner om medial mörkläggning i kommentarsfält på Facebook

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Klara Gustavsson; [2022]
    Nyckelord :kommentarsfält; radikal högerpopulism; mörkläggning; demokrati; folket; Social Sciences;

    Sammanfattning : This is a qualitative content analysis of discussions that take place on what I call the backyard of democracy. I examine comment boxes on Facebook discussing the Swedish daily news paper Dagens Nyheters alleged obscuration of sexual harassments that took place during the festival We Are Sthlm in 2015. LÄS MER

  2. 17. Ta hand om dig. /red, Krisinfo

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Maja Persson; Nanna Svensson; [2022]
    Nyckelord :Krisinformation.se; trust; engagement; content moderation; moderation strategies; crisis communication; social media; SCCT; rhetorical strategies; stylistic device; symbols; signal theory; Covid-19; tillit; engagemang; innehållsmoderering; modereringsstrategier; kriskommunikation; sociala medier; retoriska strategier; stilfigurer; symboler; signalteori; Social Sciences;

    Sammanfattning : We live in a crisis society where crises are a constant in our lives, furthermore people in a crisis are searching for information and understanding through social media, where misinformation and disinformation is spread. The aim of this study was to reach an increased understanding of what purpose Krisinformation. LÄS MER

  3. 18. Varumärkesaktivism i sociala medier : En netnografisk studie om konsumenters respons till företags politiska ställningstaganden online

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Saga Klaening; Petra Hennström; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Till följd av den digitala expansionen som skett det senaste decenniet har företag tvingatsdifferentiera sig på marknaden för att sticka ut bland alla miljontalsmarknadsföringsbudskap som konsumenter exponeras för varje dag. Till följd av denökade konkurrensen har företag blivit mer motiverade till att finnamarknadsföringsstrategier som bygger en djupare relation med konsumenterna. LÄS MER

  4. 19. Konsten att ropa efter hjälp och vara knäpptyst samtidigt

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Alma Castro Niklasdotter; Julia Gottliebsson; [2022]
    Nyckelord :Situational Crisis Communication Theory; response strategies; crisis communication; social media; interaction; rhetorical analysis; Covid-19; restaurant industry; Social Sciences;

    Sammanfattning : Today we are finally able to look back at how the Covid-19 pandemic has affected our society, but also how different organizations have handled this prolonged crisis they held no responsibility for. The study examines the restaurant industry, one of the industries in Sweden most affected by the pandemic, and their crisis communication. LÄS MER

  5. 20. Kompis på låtsas med en låtsaskompis : En innehållsanalys av deltagande i kommentarsfält hos virtuella influencers med fokus på parasociala relationer och autenticitet.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Maja Olsen; Lisa Forsberg; [2022]
    Nyckelord :Parasocial relationship; authenticity; participation; virtual influencers; social media; comment sections;

    Sammanfattning : This essay intends to examine the phenomenon of virtual influencers on Instagram and contribute with a fundamental knowledge within a relatively unexplored field of research. By studying the comment sections of three virtual influencers with authenticity and parasocial relationships as the theoretical starting point the essay aims to contribute with insights about participation. LÄS MER