Sökning: "Kommunicera ett budskap"

Visar resultat 1 - 5 av 246 uppsatser innehållade orden Kommunicera ett budskap.

  1. 1. Ledarutmaningar i den nya verkligheten : En empirisk undersökning om hur ledarens kommunikation påverkas av distansarbete

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Ludvig Håkansson; Fredrik Björding; Mark Malmberg; [2023]
    Nyckelord :Distansledarskap; kommunikation; synkron; asynkron; kommunikationskanaler; ledarstilar; relationer; förändring; motivera och engagera.;

    Sammanfattning : En av konsekvenserna av pandemin är att distansarbete blivit ett vardagligt arbetssätt som efterfrågas av många. Detta har tvingat organisationer att anpassa sig till nya situationer och utmaningar gällande den interna kommunikationen. LÄS MER

  2. 2. “Någon som försöker sälja försäkringar”? : En kvalitativ studie om mottagarens uppfattning av kommersialiseringen av svenska myndigheters externa kommunikation

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Moa Söder; Philip Fallqvist; [2023]
    Nyckelord :Authorities; Reception; Commercialization; Trust; Transparency; Myndigheter; Mottagande; Kommersialisering; Förtroende; Transparens;

    Sammanfattning : Svenska myndigheter agerar utifrån regeringsuppdrag och har i uppgift att informera och influera samhället för allmänhetens bästa (Fredriksson & Pallas, 2018). Myndigheternas sätt att kommunicera ut viktig information till allmänheten har till följd av New Public Management lett till att den offentliga sektorn genomgår en form av kommersialisering (Raftopoulou & Hogg, 2010). LÄS MER

  3. 3. Det nya vita guldet - En kvalitativ studie av vita snusvarumärkens positionering och marknadsföring på den svenska marknaden.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Victor Svensson; Philip Östenson; William Andersson Kuhnke; [2023]
    Nyckelord :positioning; messages; nicotine; semiotics; marketing; Business and Economics;

    Sammanfattning : Forskningsfrågor: Hur positioneras och marknadsförs vitt snus i Sverige? Vilka budskap sänder vita snusvarumärken i sin reklam och vilka är dessa budskap riktade till? Syfte: Syftet med studien är att beskriva hur det vita snuset är positionerat och marknadsförs på den svenska marknaden för valda fallföretag samt undersöka vilka budskap de sänder, för att bidra till teorin med insikter om positionerings- och marknadsföringsstrategier för det vita snuset i Sverige. Metod: Studien är av kvalitativ karaktär och utgår ifrån en semiotisk bildstudie med stöd utav två fokusgruppsintervjuer. LÄS MER

  4. 4. Employer branding: Hur ska företag inom stål- och metallindustrin attrahera samt behålla kompetent personal : En kvalitativ studie om vad arbetare och studenter inom stål- och metallindustrin prioriterar hos en attraktiv arbetsgivare

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Felix Wernqvist; Carl Gabrielsson; [2023]
    Nyckelord :Employer branding; Employer value propositions; Communication; Employer brand; Attractive employer; Employer branding; Employer value propositions; Kommunikation; Employer brand; Attraktiv arbetsgivare;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att identifiera vilka Employer valuepropositions som anställda inom stål- och metallindustrin samtpotentiella arbetstagare anser vara viktigast hos en attraktivarbetsgivare. Detta för att ge företagen inom branschen bättre underlagför hur de blir mer framgångsrika med sin Employer branding Metod: Resultatet av studien analyserades med hjälp av en tematisk analys föratt identifiera och analysera fem olika dimensioner. LÄS MER

  5. 5. Politics at Play: Analyzing discussions on political protests in Animal Crossing - New Horizons

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för etnologi

    Författare :Cecilia Lundström; [2023]
    Nyckelord :Foucault; political discourse; protesting; video games; Animal Crossing; ludology; online communication; politisk diskurs; protester; tv-spel; ludologi; onlineforum; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : Executing and performing political protests is not just for the streets. A number of political protests have been held in video games, using the features of the game to convey political messages. In a world where there is ample possibility to communicate online, players are able to discuss these protests in online communities. LÄS MER