Sökning: "Kommunikation Kotler"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden Kommunikation Kotler.

  1. 1. Consumer participation in environmental brand activism on Instagram: A case study of consumers use of hashtags in relation to Oatly's Swedish campaign Ditch Milk.

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Rebecca Arfwedson; [2021]
    Nyckelord :Environmental brand activism; consumer hashtag activism; Instagram; social semiotics; self-branding; networked branding; consumer engagement; Social Sciences;

    Sammanfattning : Environmental brand activism has become a strategy applied by many brands to engage and take a stand in the issue of climate change. The aim is to spur a debate and spark an interest and collective action among the consumers (Sarkar & Kotler, 2018). LÄS MER

  2. 2. Två städer, ett mångkulturellt nyårsfirande : En kvalitativ intervjustudie om hur tvillingstäderna HaparandaTornio arrangerade nyårsfirandet Happy New Twice 2019

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Maria Mulari; [2021]
    Nyckelord :intercultural communication; multicultural; town twinning; place branding; globalization; HaparandaTornio; interkulturell kommunikation; mångkultur; tvillingstäder; place branding; globalisering; HaparandaTornio;

    Sammanfattning : The neighboring towns of Haparanda and Tornio are divided by the border between Finland and Sweden in the southern part of the Torne River. The two cities have worked closely together for the past decades and have in recent times virtually “grown together”. LÄS MER

  3. 3. Den traditionella marknadsföringsmixen utifrån digitaliseringen : Har digitaliseringen skapat ett behov av att utveckla den traditionella marknadsföringsmixen?

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Gustaf Weinebrandt; Sara Pernbrink; [2018]
    Nyckelord :Marketingmix; 4P; Product; Place; Price; Promotion; Marketing; Marketing theory; Kotler; McCarthy; Digitalization; Social media; Relationship marketing; Gummeson; Grönroos.; Marknadsföringsmix; 4P; Produkt; Plats; Pris; Påverkan; Marknadsföring; Marknadsföringsteori; Kotler; McCarthy; Digitalisering; Sociala medier; Relationsmarknadsföring; Gummesson; Grönroos.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Marknadsföringen har under det senaste decenniet genomgått fundamentala förändringar och digitaliseringen har varit en del i den utvecklingen. Borden var först med att presentera marknadsföringsmixen som koncept på 1950-talet. LÄS MER

  4. 4. Upplagt för konflikt : Hur snusbranschen marknadskommunicerar på en hårt reglerad marknad

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Melika Svedjedal; David Peiris; [2015]
    Nyckelord :marknadskommunikation; intressentförvaltning; snus; tobak; regalerad marknad; strategisk kommunikation;

    Sammanfattning : Syftet med denna kandidatuppsats har varit att ta reda på hur företag inom snusbranschen planerar sin kommunikation och lyckas nå ut till sina konsumenter trots de hårda marknadsföringsregleringarna som finns. Även vilka andra intressenter snusföretagen kommunicerar med och vad syftet med den kommunikationen är av intresse. LÄS MER

  5. 5. Intern kommunikation : En fallstudie om Skatteverkets interna kommunikation

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Sara Jansson; [2012]
    Nyckelord :Intern Kommunikation; Virtuella möten; Fysika möten;

    Sammanfattning : Intern kommunikation är den kommunikation som sker inom en organisation (Verčič et al., 2012 s.225). Idag kan man använda sig av olika virtuella mötesformer i organisationer, främst för interna möten men även externa möten (Trafikverket, 2010 s. LÄS MER