Sökning: "Kommunikation förr och idag"

Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade orden Kommunikation förr och idag.

  1. 1. Fritidslärares aktiva arbete med genus : Att synliggöra normer och värderingar

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Anton Hessne; Emelie Isaksson; [2023]
    Nyckelord :Fritidshem; Fritidslärare; Bemötande; Genus; Könsmönster;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka fritidslärares aktiva arbete med genus -        Hur arbetar lärare i fritidshem med genus? -        Hur förhåller sig lärare i fritidshem till genus, såsom könsmönster? Martinsson och Reimers (2020) menar på att den elevenen som inte följer normen av de traditionella könsmönstren är den eleven som blir bestraffad. Eftersom vi utgör vissa handlingar utifrån om det är en pojke eller flicka. LÄS MER

  2. 2. Ekonomers förändringsbenägenhet inom redovisningsyrket : Med fokus på redovisningssystem

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Jennifer Jansson; Malin Eriksson; [2023]
    Nyckelord :Digitalisering; Förändring; Förändringsbenägenhet; Barriärer; Redovisningssystem; Ekonomer; Digitalisering; Förändring; Förändringsbenägenhet; Barriärer; Redovisningssystem; Ekonomer;

    Sammanfattning : Digitaliseringen är en pågående förändringsprocess där digitalisering beskrivs som förvandlingen från analoga arbetsrutiner till digitala. Inom redovisningsyrket är digitaliseringen avgörande för att behålla marknadsandelar och upprätthålla en konkurrenskraftig position. LÄS MER

  3. 3. En studie om svordomar. : Svordomars utveckling och användningsfrekvens.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Emelie Jonsson; [2020]
    Nyckelord :Svordomar; språkbruk; tabuord; engelska svordomar; fult språk; kraftuttryck;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka användningen av den språkliga varieteten svordomar, vilken svordomskategori som används mest, skillnaden på hur de olika åldersgrupperingarna svär samt notering om en eventuell ökning av dessa på radio, TV samt vissa sociala medier. Syftet inkluderar även en historisk aspekt på individnivå, i huruvida användandet av svordomar förändras från tonårstiden till informanternas nuvarande ålder. LÄS MER

  4. 4. Användarnas attityd kring influencer marketing via sociala medier : En kvantitativ studie om användandet, attityder och strategier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Angelina Gustafsson; Elise Hallberg; Jenny Ta; [2020]
    Nyckelord :Celebrity endorsement; influencers; influencer marketing; marketing; social media; Celebrity endorsement; influencers; influencer marketing; marknadsföring; sociala medier;

    Sammanfattning : Idag handlar marknadsföring inte längre bara om att kommunicera ut ett budskap till en kund, utan även att hjälpa till att skapa ett bra intryck så att kunderna börjar kommunicera och föra budskapet vidare. I och med digitaliseringen kan företagen använda sig av olika sociala kanaler för att nå ut till en större räckvidd och förmedla sitt budskap till en större grupp konsumenter. LÄS MER

  5. 5. Mot en ny framtid : en granskning av samarbeten och förbättringsmöjligheter mellan företag

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Forest Resource Management

    Författare :Ellika Hermansson; Therése Strömvall Nyberg; [2019]
    Nyckelord :arbetskraft; kommunikation; motivation; skogsvårdsentreprenörer; säsongsanställning; communication; labor; motivation; seasonal employment; silviculture entrepreneurs;

    Sammanfattning : Skogen och hur den sköts är av stort intresse för många människor och har varit det sedan timmerfronten kom till Sverige på 1800-talet. Med de utmaningar samhället står inför idag och med en vilja att omvandlas till ett fossilfritt samhälle och en biobaserad ekonomi har ett förnyat intresse för denna naturresurs väckts. LÄS MER