Sökning: "Kommunikation mellan chefer och medarbetare"
Visar resultat 1 - 5 av 158 uppsatser innehållade orden Kommunikation mellan chefer och medarbetare.
1. Normer och lärande. : En studie av dynamiken mellan normer och medarbetares lärande på arbetsplatsen.
Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : The purpose of this study is to increase understanding of the relationship between norms and employee learning in the workplace. The study is aimed at employees' work experiences from different perspectives, such as collaboration, communication, organization of work, and room for action, and thereby highlights the dynamics between norms and employee learning in the workplace. LÄS MER
2. Kan en arbetsplats både innehålla flexibilitet och mellanmänskliga relationer? : En deskriptiv diskursanalys om chefers och medarbetares skilda syn på kompetensutveckling och arbetslivshegemoni
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Studiens syfte är att skapa förståelse och på ett deskriptivt sätt beskriva chefernas inflytande över medarbetarnas kompetensutveckling. Metodvalet är en semistrukturerad intervjuform av chefer och medarbetare. Medarbetarna i studien är födda mellan åren 1999 och 2004. LÄS MER
3. Mellanchefen & hantering av medarbetares motstånd mot förändring
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Mellanchefen & hantering av medarbetares motstånd mot förändring Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Elsa Berg och Alicia Bergström Handledare: Emilia Kvarnström Datum: 2024 - Januari Syfte: Idag driver företag ständigt förändring- och utvecklingsarbeten och med förändringar kommer ofta motståndsreaktioner. Motstånd mot förändring från medarbetare behöver bemötas och hanteras för att förändringar ska kunna fortgå i verksamheter. LÄS MER
4. Den stressiga arbetsmiljön : Chefers stressförebyggande arbetsmiljöarbete
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningssociologiSammanfattning : Syftet med denna studie är att ta reda på hur chefer med personalansvar arbetar med arbetsmiljöfrågor för att förebygga och hantera stress på arbetsplatsen. Studien använder en kvalitativ metod med semi-strukturerade intervjuer. Totalt genomfördes 7 intervjuer med 7 olika chefer med personalansvar. Samtliga intervjuer spelades in. LÄS MER
5. Ledaregenskaper på distans, vilka egenskaper upplever chefer att de behöver utveckla?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för arbetshälsovetenskap och psykologiSammanfattning : Distansarbete förväntas öka, vilket innebär att framtidens ledare bör kunna leda sina medarbetare på distans. Det finns en stor mängd forskning inom ämnet ledarskap men det är ännu oklart om aktuella ledarskapsteorier även kan appliceras på distansledarskap och det krävs mer forskning kring just ledarskap på distans. LÄS MER