Sökning: "Kommunikation och interaktion i klassrummet"

Visar resultat 1 - 5 av 77 uppsatser innehållade orden Kommunikation och interaktion i klassrummet.

  1. 1. Elevers delaktighet i förhållande tilldidaktiska metoder imodersmålsundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,

    Författare :Ibraheem AL-Darraji; Afrah Fatehallah; [2024]
    Nyckelord :delaktighet; engagemang; interaktion; modersmålsundervisning;

    Sammanfattning : Syftet med vår studie är att undersöka vilka didaktiska metoder och strategier som ökar eleversdelaktighet i modersmålsundervisningen och vilka strategier främjar interaktion ochkommunikation på modersmålet i klassrummet. Med detta syfte undersöktes lärares didaktiskametoder och strategier i modersmålsundervisningen genom observationer. LÄS MER

  2. 2. Kooperativt lärande: Problemlösningsförmåga och interaktion

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)

    Författare :Disa Zander; Claudia Sampognaro; [2023]
    Nyckelord :Gruppinlärning; Interaktion; Interaktionsmönster; Kommunikation; Kooperativt lärande; Matematisk problemlösning; Matematikundervisning; Samarbete;

    Sammanfattning : Följande arbete är en kunskapsöversikt som är en del av grundlärarutbildningen på Malmö Universitet. Syftet är att sammanställa vad den kooperativa metoden kan ha för betydelse för elevers problemlösningsförmåga utifrån den interaktion som sker. LÄS MER

  3. 3. Kommunikation och interaktion i klassrummet : En intervjustudie om hur samtal kan uppfattas och gestaltas inom lågstadieundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Max Ostrelius; [2023]
    Nyckelord :Communication; interaction; conversation; the role of conversation; identity investments; Kommunikation; Interaktion; Samtal; Samtalets roll; Identitetsinvestering;

    Sammanfattning : Föreliggande intervjustudie syftar till att undersöka samtalets roll och dess innebörd för undervisningen inom grundskolans F-3. Syftet är att bidra med kunskap om kommunikation och interaktion i klassrummet. LÄS MER

  4. 4. Elevers självskattning av interaktion och kommunikation i klassrummet och den språkliga förmågans påverkan på svaren

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Logopedi, foniatri och audiologi

    Författare :Smilla Påhlsson; Charlotte Unnerstedt; [2023]
    Nyckelord :Självskattning; interaktion och kommunikation; ASIK Express; CELF-4; grundskoleelever; Medicine and Health Sciences;

    Sammanfattning : Syfte: Studiens syfte var att undersöka om elevers resultat på delar av ett språkligt test (CELF-4) korrelerar med deras skattning av interaktion och kommunikation i klassrummet (ASIK Express). Vidare undersöktes hur elever skattar påståenden ur ASIK Express som specifikt berör interaktion och kommunikation. LÄS MER

  5. 5. Students’ and teachers’ experiences of distance teaching of mathematics in Swedish upper secondary schools

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :JOHANNES MEJREH; SUHEIB SALEH; [2022]
    Nyckelord :distance teaching; mathematics; upper secondary school; student learning.; Distansundervisning; matematik; gymnasieskolan; lärande;

    Sammanfattning : As technological advancements and improvements are made, the concepts of school digitalization and distance teaching become increasingly interesting and relevant. While distance teaching has existed for over a decade, it was not commonly practiced until the global pandemic 2020 where schools all around the world decided that teaching would be conducted remotely reduce the risk of spreading COVID-19. LÄS MER