Sökning: "Kommunikation på hemsidor"

Visar resultat 1 - 5 av 154 uppsatser innehållade orden Kommunikation på hemsidor.

  1. 1. Villaträdgårdens potential för en klimatsmart framtid : en glömd resurs i Sveriges hållbarhetsarbete?

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Mille Jensen; [2023]
    Nyckelord :villaträdgård; trädgård; biologisk mångfald; ekosystem; ekosystemtjänster; klimatanpassning; klimat; kommuner; internet; hemsida;

    Sammanfattning : De privata trädgårdarna har stor potential att vara en aktiv och betydande aktör för att vi ska nå Sveriges hållbarhetsmål, genom att bidra med ekosystemtjänster. För att de privata villaträdgårdsägarna ska få den roll som behövs i det nationella hållbarhetsarbetet, så har ett antal faktorer definierats som avgörande. LÄS MER

  2. 2. En skola för alla-illusion eller verklighet? : En multimodal kritisk diskursanalys av S:t Botvids- och Viktor Rydbergs gymnasiums hemsidor.

    Magister-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för svenska och flerspråkighet

    Författare :Sebastian Alejandro Torres Villagran; [2023]
    Nyckelord :Diskursanalys;

    Sammanfattning : I denna uppsats undersöks S:t Botvids- och Viktor Rydbergs gymnasiums hemsidor utifrån ett multimodalt perspektiv. Syftet med undersökningen är att blottlägga hemsidornas kommunikation med mottagare och granska hur elever representeras i den. Studiens data innefattar både skrift- och bildmaterial från skolornas hemsidor. LÄS MER

  3. 3. Användandet av klickbete på svenska webbtidningars nöjessidor : En kvantitativ innehållsanalys av skvaller- och nöjeswebbtidningars klickbetesanvändning i rubriksättande över tid

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Greta Olsson; André Frid; [2023]
    Nyckelord :Klickbete; etik; rubriksättning; kommersialisering; journalistik;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte Syftet med vår studie är att undersöka om fyra stora nyhets- och nöjeswebbtidningar använder sig av klickbete för att öka läsarantalet på deras nöjessidor. Om användandet av klickbete har förändrats över tid, om webbtidningarna följer de pressetiska reglerna i Sverige samt om rubrikerna i fråga överensstämmer med artikeltexten kommer också att undersökas i denna studie. LÄS MER

  4. 4. Sexualupplysningsspel: : En vetenskaplig studie och ett kreativt arbete om information kring preventivmedel riktat till män.

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för naturvetenskap, design och hållbar utveckling (2023-)

    Författare :Blomberg Wilma; [2023]
    Nyckelord :Preventivmedel; visuell kommunikation; normkritik; hemsidor; semiotik.;

    Sammanfattning : Tillgång till och kunskap om preventivmedel är en förutsättning för jämställdhet. Eftersom kvinnan är den som blir gravid läggs oftast ansvaret att ha kunskap om och skydda sig mot oönskade graviditeter på henne. LÄS MER

  5. 5. Den hållbara mjölken : En legitimeringsanalys av de svenska mejeriföretagens”corporate social responsibility”-kommunikation

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Rebecca Jansson; Elvira Lindskog; [2023]
    Nyckelord :Legitimeringsanalys; diskurs; hållbarhet; CSR; mejerier;

    Sammanfattning : Mejeriföretagen i Sverige har länge marknadsfört mjölk som en hälsodryck, men under senare år har fokuset i marknadsföringen riktats mot hållbarhet. Syftet med denna studie är därmed att synliggöra hur de fyra största mejeriföretagen i Sverige legitimerar sociala praktiker om att agera hållbart. LÄS MER