Sökning: "Kommunikation pr"
Visar resultat 1 - 5 av 232 uppsatser innehållade orden Kommunikation pr.
1. "DE VILLE JU VÄCKA KÄNSLOR, JA, OCH DET FUNKADE”. En kvalitativ studie om visuell storytelling ur ett mottagarperspektiv
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : In a constantly and rapidly developing world where the environment, human rights and inclusivity has become more important topics on the agenda than ever before, companies have had to adapt their marketing strategies to fit society's new expectations and standards. This has led to a shift in focus – from directly selling a product to now selling a brand. LÄS MER
2. Dålig PR är bra PR. En kvalitativ intervjustudie om trovärdighet och förtroende för Public Relations
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Executive summary PR, short for public relations, has become a word associated with manipulation, propaganda and often characterized by low trust and low credibility according to research. Associating PR with lies or tricks is perceived to be a pattern, simultaneously PR practitioners are portrayed in popular culture as glamorous and social individuals. LÄS MER
3. ”I want to find my faith again” : En kvalitativ studie om tillgänglighet och spiritualitet på vandrings- och pilgrimsleder.
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Vandrings- och pilgrimsleder är en del av turismnäringen som många människor söker sig till i syfte att nå en spirituell upplevelse eller en närmare kontakt med sig själv och naturen. För att flera människor ska få till sig budskapet att vandra dessa leder, och därmed får ta del av de positiva fördelar som upplevs, krävs det att leden är tillgänglighetsanpassad på flera sätt. LÄS MER
4. Defining Success: The PR Measurement Maze
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : This study addresses how a lack of shared understanding of how PR contributes to organisational success creates a challenge in demonstrating the value of PR activities. The challenge lies in legitimising PR work, as its value is often viewed as difficult to measure and evaluate. LÄS MER
5. Samarbetet mellan kommunikatörer och journalister : En samexistens under studie
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Problemformulering och syfte: Relationen mellan kommunikatörer och journalister har under lång tid betraktats som ett “Love-Hate relationship”. Det har gjorts mångfalden studier på detta ämne och varför det ser ut som det gör. Det som blir av intresse är att se hur denna relation ser ut inom kommuner och lokaltidningar. LÄS MER