Sökning: "Kommunikation via företags grundvärderingar"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Kommunikation via företags grundvärderingar.

  1. 1. Att tala är silver men att tiga likaså: En kvalitativ studie om konsumenters resonemang kring CSR-kommunikation inom fast fashion

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Ebba Karlsson; Hanna Källerteg; [2021]
    Nyckelord :CSR; CSR-kommunikation; CSR-samarbeten; digital kommunikation; konsumentansvar; konsumentperspektiv; fast fashion; fast fashion-varumärke; CSR communication; CSR collaboration; digital communication; consumer responsibility; consumer perspective; fast fashion brand; Social Sciences;

    Sammanfattning : The purpose of this paper is to examine how current and potential consumers of H&M, a fast fashion brand, interpret digital communication regarding their CSR collaboration with the organization WWF. Two brands whose operations contradict. LÄS MER

  2. 2. Frank, Robert & Stig : A Study About Organizational Core Value Branding, through Notional Employees

    Magister-uppsats, IHH, EMM (Entreprenörskap, Marknadsföring, Management)

    Författare :Angelica Andersson; Madelene Yavuz Iskander; [2010]
    Nyckelord :Notional Employees; Core Values; Spokesperson; Spokes Character; Advertising communication; Organizational Core Value Communication; Fiktivt anställda; Grundvärderingar; Talesman; Reklamkommunikation; Kommunikation via företags grundvärderingar;

    Sammanfattning : The phenomenon of notional employees has started to occur, since companies are facing an increased challenge to break through the marketing clutter. The phenomenon makes it possible for companies to communicate the increasingly important intangible values of a brand. LÄS MER