Sökning: "Kommunikationschef"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade ordet Kommunikationschef.

  1. 1. Innovationsimplementering under kris : En kvalitativ fallstudie med påtvingad implementering av digitala konferensverktyg som reaktion av anpassning

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Niklas Forsblom; Nikita Tzonov; [2021]
    Nyckelord :Innovation; implementation; consult; covid-19; Innovation; implementation; konsult; covid-19;

    Sammanfattning : Denna studie har undersökt hur en svensk konsultbyrå som arbetar både internt och externt har implementerat digitala konferensverktyg som har blivit påtvingade av Covid-19 pandemin. Studien bygger på en kvalitativ fallstudie där totalt sex digitala intervjuer gjordes med tre konsulter, en konsultchef, en kommunikationschef och en försäljningschef. LÄS MER

  2. 2. Kommunikationsyrket - propaganda eller legitim profession? : En kvalitativ studie av kommunikationschefers upplevde roll och legitimitet inom kommunala organisationer

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Hanna Andersson; [2017]
    Nyckelord :Kommunikationschef; kommunikationsdirektör; kommunikation; legitimitet; professionalisering; offentlig verksamhet; roll; ansvar; kommun;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte:
Kommunikationsbranschen har länge dragits med ett negativt rykte och studier har visat att allmänheten har lågt förtroende för kommunikatörer och deras arbete. Under de senaste tio åren har kommunikatörens legitimitet ifrågasatts av externa parter men studier visar även att interna parter stundvis motverkar branschens strävan mot ökad legitimitet och professionalisering. LÄS MER

  3. 3. ”I Göteborg springs det inte i rulltrapporna” : En studie om hur besökare upplever Göteborg

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Elin Bengtsson; Sanne Maria Wik; [2017]
    Nyckelord :Destinations; tourism; image; destination development; word of mouth; marketing; Gothenburg; Destinationer; turism; image; destinationsutveckling; word of mouth; marknadsföring; Göteborg;

    Sammanfattning : In today’s modern society people tend to travel more due to the globalization and the fact that people are spending more money. As a result of the increasing competition within the field of tourism it has become even more important for destinations to create a clear profile and a target group when marketing destinations; it is extremely essential to have a positive image, which is genuine and perceived by visitors. LÄS MER

  4. 4. Lättillgänglig bostadsinformation på webben : En undersökning om hur lättillgänglig bostadsinformation för webben skrivs utan att viktig information försvinner.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Alida Alm; [2017]
    Nyckelord :Lättillgänglighet; lättillgänglig text på webben; informationsdesign; textdesign;

    Sammanfattning : Det här är ett examensarbete i informationsdesign med inriktning textdesign. Syftet med arbetet är att undersöka hur bostadsinformation på webben kan skrivas lättillgängligt utifrån valda principer, utan att viktig information försvinner. LÄS MER

  5. 5. Kommunikation i medborgarnas tjänst : En kvalitativ studie om hur kommunikationschefer i offentliga verksamheter upplever den interna legitimiteten och det externa samhällsansvaret

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Josefin Fröberg; Charlotta Maxén; [2016]
    Nyckelord :kommunikationschef; kommunikationsavdelning; kommunikation; legitimitet; samhällsansvar; offentliga verksamheter; digitalisering;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte: Syftet med studien är att undersöka hur kommunikationschefer i offentliga verksamheter ser på yrkesrollen kopplat till intern legitimitet och externt samhällsansvar. Givet de utmaningar för yrkesrollen som externt fokus och digitaliseringen skapar avser vi vidare att undersöka huruvida kommunikationscheferna upplever att det finns en konvergerande tendens mellan den interna legitimiteten och det externa samhällsansvaret. LÄS MER