Sökning: "Kommunikationsgap"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet Kommunikationsgap.

  1. 1. DIGITAL KOMMUNIKATION INOM ETT IT-FÖRETAG VID SYSTEMBYTE

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Veronica Mourice; Josefin Lindholm; [2021]
    Nyckelord :Förändringsarbete; kommunikation; digitalisering; implementering;

    Sammanfattning : En organisations interna och externa miljö har förmågan att enkelt förändras och därav har organisationen ett behov av att ständigt genomgå förändringsarbeten för att upprätthålla dess konkurrensfördel. Alltså kan förändringsarbete initieras på grund av interna och externa faktorer och kommunikation är en central faktor för att detta ska lyckas. LÄS MER

  2. 2. Den nya revisionsberättelsen : Inriktning på bedömning och förmedling av särskilt betydelsefulla områden och fortsatt drift

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Karolin Nilsson; My Fen Hau; [2017]
    Nyckelord :Going concern; Expectation gap; Communication gap; Audit quality; Key audit matters; Fortsatt drift; förväntningsgap; kommunikationsgap; revisionskvalité; särskilt betydelsefulla områden;

    Sammanfattning : Den nya revisionsberättelsen framkom efter finanskrisen år 2008 till följd av ett behov att öka transparensen av revisorers bedömningar. Oberoende, kompetens och förtroende påverkar bedömningarna, vilket resulterar i en viss nivå av revisionskvalité. Tidigare var det svårt för intressenter att identifiera företagens riskområden. LÄS MER

  3. 3. Där företag och marknad möts -hur samspelet kring informationsdelning mellan företag och marknader ser ut

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Malin Höeg; Daniel Träff; [2012-06-11]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Studier kring företags informationsdelning och kommunikation har identifierat potentiella gap mellan företag och marknad med grund i att informationen från företagen är den enda information marknaden kan använda i sina analyser och prognoser. Marknaden efterfrågar full transparens och företagen är den begränsande faktorn där ledningen, styrelsen och ägarna spelar en avgörande roll för företagets informationsdelning. LÄS MER

  4. 4. Implementering av SBAR- vägen till gemensamt lärande : Studie av implementering av SBAR på en kardiologisk vårdavdelning

    Master-uppsats, HHJ. Kvalitetsförbättring och ledarskap inom hälsa och välfärd

    Författare :Alicja Korszunowa; [2012]
    Nyckelord :Quality improvement; SBAR; communication; cooperation- and safety climate; improvement knowledge; learning processes; patient safety; leadership; Förbättringsarbete; SBAR; kommunikation; samarbets- och säkerhetsklimat; förbätt-ringskunskap; lärandeprocesser; patientsäkerhet; ledarskap;

    Sammanfattning : Bakgrund: Bristande kommunikation och informationsöverföring är huvudorsaken till upp-komsten av vårdskador i hälso- och sjukvården. Komplexiteten i hälso- och sjukvårds organisat-ion i kombination med den mänskliga faktorn ställer krav på struktur i kommunikationen med hjälp av standardisering. LÄS MER

  5. 5. ”Det krävs flera olika spelartyper för att bygga ett framgångsrikt fotbollslag, alla behövs” -en uppsats om varumärkeskommunikation

    Kandidat-uppsats, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)

    Författare :Natalie Eklund; [2011]
    Nyckelord :varumärkesidentitet; varumärkeskommunikation; kommunikationsgap; kärnvärden;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka eventuella kommunikationsgap som kan finnas i en organisation. Dessa gap kan gälla en organisations profil, organisationskultur och organisationens image. För att studera detta kommer jag att genomföra kvalitativa intervjuer. LÄS MER