Sökning: "Kommunikationskampanjer"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet Kommunikationskampanjer.

  1. 1. Din tonåring och alkoholen : en kvalitativ studie om Systembolaget och IQ:s kommunikationskampanjer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Nelly Bårdén; Therese Johansson; [2023]
    Nyckelord :IQinitiativet; kommunikationskampanjer; igenkänning; Tonårsparlören; encoding decoding; risksamhälle; strategisk kommunikation; Systembolaget; tillgänglighet;

    Sammanfattning : Studien undersöker hur vårdnadshavare till tonåringar mellan 15-18 år ser på kampanjmaterial från IQ och Systembolaget, vidare hur detta formar konversationerna från vårdnadshavarnas perspektiv om ämnet alkohol. Studien utförs i tre intervjuer i form av fokusgrupper med vårdnadshavare till tonåringar. LÄS MER

  2. 2. Differences between urban and landfill citizens in the An Giang province of Vietnam : - a field study about landfilling & solid waste management

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för biologi och miljö (BOM)

    Författare :Nina Jonsson; [2019]
    Nyckelord :Developing countries; Landfill; Mekong delta; Solid Waste Management; Vietnam; An Giang;

    Sammanfattning : Landfilling is the most common treatment of Municipal Solid Waste (MSW) in the An Giang province in south Vietnam. Many of the landfills are not sanitary and can be harmful to the environment and the residents, especially those who live within the settled distance limit of 1000 meters. LÄS MER

  3. 3. Längtar du också till Fairadise : En studie om att ta emot och tolka en social marketing kampanj om hållbar turism

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Caroline Rådestad; [2015]
    Nyckelord :Hållbarhetskommunikation; Kommunikationskampanjer; Social marketing; Reception; Hållbar turism; Fokusgrupper;

    Sammanfattning : The basis for this study is the question of what happens at the point of impact between receiver and message in the case of a social marketing campaign on Facebook promoting sustainable travel. Hence the aim of this study is to analyse the reception of the social marketing campaign Fairadise in a sample of 19 individuals. LÄS MER

  4. 4. Köttfri Kommunikation : En studie av den digitala kommunikationen i kampanjen Meat Free Monday

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Cecilia Kalmerlind; Li Hultquist; [2015]
    Nyckelord :hälsokommunikation; köttkonsumtion; Meat Free Monday; miljökommunikation; Paul McCartney; retorik;

    Sammanfattning : Denna studie har genomförts för att undersöka hur Meat Free Mondays kampanj för att minska människors köttkonsumtion representerar och presenterar relevanta frågor om miljö och hälsa i delar av deras externa kommunikation. Syftet har varit att se hur miljö- och hälsofrågorna presenteras och representeras i Meat Free Mondays digitala kommunikation via videoklipp och delar av hemsidan. LÄS MER

  5. 5. Att Involvera Flera : En studie av konsumenters deltagande och värdeskapande i marknadskommunikation

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Erik Flodin; Anders Sarkissian; [2014]
    Nyckelord :S-D logic; Co-creation; Resource integration; Konsumentdeltagande; Samskapande; Marknadskommnunikation; Resursintegrering;

    Sammanfattning : Studien tog avstamp i det senaste decenniets utveckling inom marknadsteori med avseende på samvärdeskapande, tjänstelogik och konsumenters resursintegrering. Efter att ha läst forskningsartiklar och inlägg i media om ett skifte i synen på konsumenters allt viktigare roll ville vi närmare studera hur den tar sig uttryck inom marknadskommunikation. LÄS MER