Sökning: "Kommunikationsmedia"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet Kommunikationsmedia.

  1. 1. Mobiltelefonen som social artefakt inom familjen : en studie med föräldrarna i fokus

    Magister-uppsats, Institutionen för datavetenskap

    Författare :Joakim Nemback; [2008]
    Nyckelord :cell phone; social artifact; instant messenger; parents; family; availability; focus troupe; mobiltelefon; social artefakt; instant messenger; föräldrar; familj; tillgänglighet; fokustrupp;

    Sammanfattning : Studies of modern communication media such as Cell Phones and so called Instant Messengers are popular today. This study focused on these modern techniques, focused on parents as a target group and on what is important for them in everyday communication. LÄS MER

  2. 2. Mellanskog medlemmars och medarbetares inställning till SMS och e-post : en fallstudie

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Forest Resource Management

    Författare :Mattias Morberg; [2007]
    Nyckelord :skogsägare; kommunikation; marknadsföring; enkät; trådlösa media;

    Sammanfattning : Communication, information and marketing are three of the main prerequisites for companies that want to increase their turnover. The everyday work for a Forest Manager within the forest owners' association Mellanskog consists to a large part of interpersonal communication, either by close vicinity contact or by phone calls. LÄS MER

  3. 3. Val av kommunikationsmedia i en affärskontext

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Niclas Blockgren; Jacob Aagaard; Roland Persson; [2005]
    Nyckelord :Kommunikationsmedia; affärskontext; Information Richness Theory; Relationship Strength Framework; e-post; e-mail; Instant Messaging; F2F; Face-to-Face; affärsbrev; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Vårt syfte är att undersöka huruvida det är möjligt att identifiera variabler som påverkar valet av kommunikationsmedia där kontexten utgörs av en affärsrelation. Vi strävar efter att i vår slutsats kunna presentera en viss vägledning i valet av kommunikationsmedia. I denna studie har ett kvalitativt angreppssätt använts. LÄS MER