Sökning: "Kommunikationsmodellen"

Visar resultat 1 - 5 av 39 uppsatser innehållade ordet Kommunikationsmodellen.

  1. 1. "Skit i om du är ointresserad, då får du fejka det.’’ : Referenters upplevelse av referenstagning i rekryteringssammanhang

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärd

    Författare :Liva Zalcmane Svensson; Stefan Persson; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Referenstagning är ett välanvänt urvalsinstrument i rekryteringsprocesser. Den bygger på förutsättningen att en tredje part, en referent, lämnar referenser om den arbetssökande kandidatens tidigare arbetsliv till den rekryterande aktören. Befintlig forskning inom ämnet är begränsat och behandlas huvudsakligen i en amerikansk kontext. LÄS MER

  2. 2. Ledarskap och intern kommunikation under en förändringsprocess ur ett medarbetarperspektiv

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Stenhällen; Lina Holmqvist; [2021-11-24]
    Nyckelord :intern kommunikation; ledarskap; förändringsprocess; medarbetare;

    Sammanfattning : Uppsatsen ämnar att studera ledarskap och intern kommunikation kring en förändringsprocess ur ett medarbetarperspektiv. Organisationer kräver att genomgå förändringar för att kunna anpassa sig till vår dynamiska omvärld. LÄS MER

  3. 3. Kommunikation mellan metodikum och verksamhetsinstruktörer : En undersökning om hur verksamhetsinstruktörerna uppfattar Metodikums sätt att kommunicera ut information

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,

    Författare :Felicia Uno; Sara Paulsson; [2021]
    Nyckelord :Metodikum; kommunikationsmodellen; information; verksamhetsin-struktörer; klinisk träning.;

    Sammanfattning : Denna undersökning är utförd på Region Jönköpings läns kliniska träningscenter Metodikum. Vi som skrivit denna rapport är Felicia Uno och Sara Paulsson, vårdadministratörsstudenter på Jönköpings Internationella Handelshögskola. Syftet var att undersöka kommunikationen mellan utvecklingsledare och verksamhetsinstruktörer. LÄS MER

  4. 4. Vägen till framtidens hållbara konsument : En kvalitativ studie om hur generation z uppfattar hållbarhetskommunikation i den svenska modebranschen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Gabriella Andersson; Johanna Dingfors; [2021]
    Nyckelord :Greenwashing; Generation Z; Fast Fashion; Slow Fashion; A linear model of communication; Transparens; Hållbar marknadsföring The Types of Greenwashing Matrix; Transparency Sustainable marketing.;

    Sammanfattning : With the increased focus on climate change, sustainability has become a common term for both organizations as well as consumers. The clothing industry is one of the industries that have the biggest negative impact on climate change. Still, the fast fashion business, based on cheap materials and low production costs, continues to thrive. LÄS MER

  5. 5. Sjuksköterskans upplevelser av kommunikationsmodellen SBAR - En litteraturöversikt

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för hälsa och välfärd

    Författare :Laraib Bibi; Nazira Rasekh; [2021]
    Nyckelord :communication; experience; literature review; nurse; nursing and SBAR; Kommunikation; litteraturstudie; omvårdnad; SBAR; sjuksköterska; upplevelser;

    Sammanfattning : Bakgrund: Ineffektiv och bristande kommunikation är den främsta faktorn som bidrar till vårdskada. SBAR, situation, bakgrund, aktuell bedömning och rekommendation är en välbeprövad kommunikationsmodell. Sjuksköterskan såsom resterande vårdpersonal har som plikt och ansvar att bidra med patientsäkert och säker vårdmiljö. LÄS MER