Sökning: "Kommunikationsplanering"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade ordet Kommunikationsplanering.

  1. 1. Sociala Medier - Bara en massa issues?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Caroline Rågmark; Louise Olsson; [2019]
    Nyckelord :Kriskommunikation; Issues Management; Sociala medier; Hållbarhet; CSR; Samskapande; Kommunikationsplanering; Proaktivitet; Transparens.; Social Sciences;

    Sammanfattning : This case study aims to investigate how Arla responds to negative comments posted to their social media in order to gain knowledge of how they take into consideration Issues Management in their social media communication. Through a netnographic observation and two in-depth interviews with Arlas press- and media manager we gather empirical material. LÄS MER

  2. 2. Sociala medier och den skimrande dialogen - ett kritiskt perspektiv på ett sjukhus Facebooksida

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Jessica Blohmé; Clara Olsson; [2019]
    Nyckelord :Strategisk kommunikation; NPM; dialog; sociala medier; isomorfism; Facebook; medieval; sjukvård; patientkommunikation; social mediediskurs; Strategic communication; dialogue; social media; isomorphism; choice of media; health care; communication; discourse; Social Sciences;

    Sammanfattning : By examining Skåne University Hospital, hereafter Sus, Facebook page this study aims to increase the understanding of the communicative choice of being present on social media. This study aims to contribute with knowledge about, and how, communication and activities on social media can contribute to the strategic communication and goals of an authority. LÄS MER

  3. 3. Regnbågsflödet och fri kommunikation : En kvalitativ analys av kommunikationshinder hos en HBT-rörelse i Indonesien

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Patrik Gunnarsson; Vendela Dahlén; [2016]
    Nyckelord :kommunikationshinder; hbt; Indonesien; mottagare; sändare; organisationskommunikation; kommunikationsplanering;

    Sammanfattning : ”Arus Pelangi” är indonesiska för ”Regnbågsflödet”, och namnet på Indonesiens största hbt- organisation. De arbetar för att stärka HBT-personers rättigheter i samhället, spela en aktiv politisk roll samt öka medvetenhet och acceptans om HBT-samhället. LÄS MER

  4. 4. Kommunikation i kulturens tjänst : En kvalitativ studie om Umeå kommuns kommunikationsarbete under kulturhuvudstadsåret 2014

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Kristina Vesterberg; [2014]
    Nyckelord :communication management; culture; Umeå2014; European Capital of Culture; communication strategies; strategic planning; strategisk kommunikation; kulturhuvudstad; Umeå2014; kommunikationsplanering;

    Sammanfattning : Purpose/aim: The purpose of this thesis is to examine if, and in that case how, the municipality of Umeå worked strategically with its communication during 2014 when Umeå was chosen as ”European Capital of Culture”. The research is mainly focused on the outlines of their communication plan, main goals, what  communication strategies the municipality has chosen to and their choice of media channels. LÄS MER

  5. 5. Det enda som ska spräckas är myten

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Mikaela Bengtsson Sandåker; Jessica Hansson; Amelie Lund; [2012]
    Nyckelord :enkätundersökning; LinkedIn; unga vuxna; Twitter; marknadsföring; kostnadseffektivitet; utvärdering; budskapsstrategier; målanalys; målgruppsanalys; medievalsstrategi; exponering; RAS; pilotstudie; normkritiskt arbete; tystnadsspiral; omvärldsanalys; agenda-setting; opinionsbildning; föreställningar; myth; myt; Goodle AdWords; virusmarknadsföring; viral marknadsföring; kommunikationsplanering; sociala medier; Instagram; Youtube; edutainment; Gunilla Jarlbro; sexualundervisning; skolundervisning; ungdomar; Spotify; Facebook; priming; UM; Ungdomsmottagningen; FHI; Statens Folkhälsoinstitut; vaginal corona; strategisk kommunikation; strategic communication; slidkrans; Riksförbundet för sexuell upplysning; RFSU; health communication; hälsokommunikation; mödomshinna; hymen; bombmatta; organisk tillväxt; utbildning; word-of-mouth; word-of-mouse; normer; folkhälsa; gymnasieskolor; extern kommunikation; selektivitet; noder; kognitiv dissonans; påverkan; medier; oskuld; Social Sciences;

    Sammanfattning : Vi har undersökt ifall myten om mödomshinnan lever kvar bland ungdomar. Efter att ha gjort en enkätundersökning bland gymnasieelever kan vi konstatera att den gör det. Syftet har varit att undersöka hur man kan förändra ungdomars föreställningar med hjälp av kommunikation. LÄS MER