Sökning: "Kommunikationsprocess"
Visar resultat 1 - 5 av 69 uppsatser innehållade ordet Kommunikationsprocess.
1. Antropologi och medier : En kvantitativ innehållsanalys om forskningskommunikation
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : Med syftet att kritiskt diskutera hur kunskap från samhällsvetenskapen i allmänhet och antropologi i synnerhet skulle kunna göras mer tillgänglig för fler än akademiker undersöker denna studie i vilken utsträckning antropologiprofessorer syns i svensk printmedia. Med medialisering och meningsfullhet som teoretiskt ramverk analyseras professorernas förmåga att kommunicera sin forskning och universitetens anpassning till medielogiken. LÄS MER
2. Tjänstepension - värdet ökar med kunskap : En fallstudie om en organisations kommunikationsprocess
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : I studien undersöks medarbetarnas syn på den interna kommunikationen om tjänstepension inom ett tjänsteproducerande företag. Utgångspunkten i undersökningen var att genom en enkätundersökning undersöka hur medarbetarnas pensionskunskaper såg ut, hur deras intresse var samt om hur de upplevde att organisationen informerar om tjänstepensionen. LÄS MER
3. Factors Influencing Adoption of Information Security
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomiSammanfattning : Background: Over the past years, organisations have been facing an increasedthreat from cyber criminality. This amplifies the necessity for organisations to implement highly secure systems to protect sensitive information.Purpose: Explore and identify factors that influence organisations’ willingness toadopt information security. LÄS MER
4. Ett engagerande intranät : En fallstudie av ett intranät på ett medelstort tillverkande företag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för industriell ekonomi, industridesign och maskinteknikSammanfattning : God kommunikation är en förutsättning för att ett företag ska fungera. I takt med digitaliseringens utveckling har sättet att kommunicera information på förändrats. Företag bedriver i allt större utsträckning sin interna kommunikation via digitala kanaler och en vanligt förekommande kanal är idag ett företags intranät. LÄS MER
5. Den sociala organisationen : En intervjustudie om svenska organisationers strategiska arbete med sociala medier
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : Den teknologiska utvecklingen har skapat nya möjligheter för organisationer i deras externa kommunikation. Med framkomsten av sociala medier har organisationer fått en möjlighet att befinna sig på sina intressenters kanaler. LÄS MER