Sökning: "Kommunikationssätt företag"

Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden Kommunikationssätt företag.

  1. 1. Framgångsfaktorer för att minska tvetydigheter vid kommunikation mellan systemutvecklingsavdelning, produktägare och redovisningsekonomer vid affärssystemförändringsprojekt : -En fallstudie inom Wint AB

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Kimmie Flyckt Riglert; [2021]
    Nyckelord :effective communication; strategic communication; change communication; change management; organizational change.; effektiv kommunikation; strategisk kommunikation; förändringsledning; organisatorisk förändring.;

    Sammanfattning : År 2020 är året då Covid-19 bröt ut och företagare kom till insikt att den digitala transformeringen är viktigare än någonsin. Det har medfört att allt fler företag eftersträvar att anpassa sig efter det ”nya normala” genom att digitalisera snabbt. LÄS MER

  2. 2. Arbetsplatsen under pandemin : Om övergången till distansarbete

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Carl Edström; [2021]
    Nyckelord :distansarbete; tele-working; Covid-19; pandemi; digital arbetsplats;

    Sammanfattning : Distansarbete har berört många under Covid-19-pandemin. Sedan början av pandemin har företag och organisationer tvingats fortsätta sin verksamhet under nya former. De flesta arbetsplatser har på ett eller annat sätt fått ställa om helt eller delvis till distansarbete, från att tidigare ha utfört verksamheten i en kontorsmiljö. LÄS MER

  3. 3. Anpassning av kommunikationsstrategi under pandemi : En kvalitativ studie om hur restaurangbranschen anpassat sin kommunikationsstrategi under spridningen av coronaviruset

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Henry Forsman; Julia Weideborn; [2020]
    Nyckelord :Kris; Kommunikation; Kommunikationsstrategi; Varumärke; Sociala medier; Budskap; Frekvens; Word of mouth;

    Sammanfattning : Titel: Anpassning av kommunikationsstrategi under pandemi Författare: Henry Forsman och Julia Weideborn Handledare: Hans Allmér Examinator: Kaisa Lund Kurs: 2FE77E - Företagsekonomi III - marknadsföring, examensarbete (kandidat), 15 högskolepoäng, Linnéuniversitetet, vårterminen 2020. Problemformulering: Spridningen av coronaviruset har försatt samhället i en prekär sits för bedrivande av restaurangverksamhet. LÄS MER

  4. 4. Kommunikationsprocessen mellan Inkubator och Startup : En kvalitativ studie om effektiv Business to Business kommunikation.

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för företagsekonomi

    Författare :Mikaela Georgsdóttir Velander; Ewelina Hryniewiecka; [2020]
    Nyckelord :Business to Business; Incubator; Communication; Startup; Kommunikation; Business to Business; Inkubator; Startup;

    Sammanfattning : Detta arbete undersökte den kommunikationsprocess som sker mellan en inkubator och startupföretag, samt dess effektivitet. Syftet med denna studie var att studera och undersöka faktorer som skapar en välfungerande kommunikation, för- och nackdelar med både fysisk samt digital kommunikation mellan en inkubator och startup, i detta fall Innovatum Startup, och dess startup kunder. LÄS MER

  5. 5. Vilka metoder och mätetal som företag använder sig av för att utveckla sin befintliga resurseffektivitet

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Victor Fredstrand; Yacoub Hanna; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Som en följd till den högteknologiska utvecklingen runt omkring i världen möter tillverkande företag i Sverige stora utmaningar för att kunna följa med denna utveckling, och konkurrera med andra. Att uppnå en genomgående resurseffektivitet inom produktionen är en av de största utmaningarna som företag strävar efter att åstadkomma. LÄS MER