Sökning: "Kommunikationssätt företag"
Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden Kommunikationssätt företag.
1. Framgångsfaktorer för att minska tvetydigheter vid kommunikation mellan systemutvecklingsavdelning, produktägare och redovisningsekonomer vid affärssystemförändringsprojekt : -En fallstudie inom Wint AB
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : År 2020 är året då Covid-19 bröt ut och företagare kom till insikt att den digitala transformeringen är viktigare än någonsin. Det har medfört att allt fler företag eftersträvar att anpassa sig efter det ”nya normala” genom att digitalisera snabbt. LÄS MER
2. Arbetsplatsen under pandemin : Om övergången till distansarbete
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Distansarbete har berört många under Covid-19-pandemin. Sedan början av pandemin har företag och organisationer tvingats fortsätta sin verksamhet under nya former. De flesta arbetsplatser har på ett eller annat sätt fått ställa om helt eller delvis till distansarbete, från att tidigare ha utfört verksamheten i en kontorsmiljö. LÄS MER
3. Anpassning av kommunikationsstrategi under pandemi : En kvalitativ studie om hur restaurangbranschen anpassat sin kommunikationsstrategi under spridningen av coronaviruset
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Titel: Anpassning av kommunikationsstrategi under pandemi Författare: Henry Forsman och Julia Weideborn Handledare: Hans Allmér Examinator: Kaisa Lund Kurs: 2FE77E - Företagsekonomi III - marknadsföring, examensarbete (kandidat), 15 högskolepoäng, Linnéuniversitetet, vårterminen 2020. Problemformulering: Spridningen av coronaviruset har försatt samhället i en prekär sits för bedrivande av restaurangverksamhet. LÄS MER
4. Kommunikationsprocessen mellan Inkubator och Startup : En kvalitativ studie om effektiv Business to Business kommunikation.
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för företagsekonomiSammanfattning : Detta arbete undersökte den kommunikationsprocess som sker mellan en inkubator och startupföretag, samt dess effektivitet. Syftet med denna studie var att studera och undersöka faktorer som skapar en välfungerande kommunikation, för- och nackdelar med både fysisk samt digital kommunikation mellan en inkubator och startup, i detta fall Innovatum Startup, och dess startup kunder. LÄS MER
5. Vilka metoder och mätetal som företag använder sig av för att utveckla sin befintliga resurseffektivitet
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Som en följd till den högteknologiska utvecklingen runt omkring i världen möter tillverkande företag i Sverige stora utmaningar för att kunna följa med denna utveckling, och konkurrera med andra. Att uppnå en genomgående resurseffektivitet inom produktionen är en av de största utmaningarna som företag strävar efter att åstadkomma. LÄS MER