Sökning: "Kompensationsplaner"
Hittade 4 uppsatser innehållade ordet Kompensationsplaner.
1. HR options and their valuation – a case study
Master-uppsats, KTH/Fastighetsekonomi och finansSammanfattning : This thesis introduces and discusses the notion that real options theory can be applied to investment decisions when the value lies in human capital. This approach contributes in circumventing traditional problems which arise during valuation of intangible assets. LÄS MER
2. Säljare och kompensationer : En kvalitativ studie angående säljares upplevelser av olika kompensationsplaner
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : ABSTRACT Title: Salesmen & Compensations - A qualitative study regarding salespeoples experiences with different compensation plans. Authors: Milenko Bijelic & Robin Heimberger Supervisor: Lars-Johan Åge, Jonas Molin & Jens Eklinder Frick Date: 2014 - June Aim: The aim of this study is to examine how salespeople respond to a fixed compensation plan versus a compensation plan based on a variable pay and how the implementation of these compensation plans can affect sales peoples’ emotions and motivation. LÄS MER
3. Utformandet av kompensationsplaner för säljare- En empirisk prövning av teoretiska modeller
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att studera utformning av kompensationsplaner i företag.Uppsatsens syfte är därmed att studera vilka aspekter som, enligt olika teoretiska modeller, är viktiga att ta hänsyn till vid utformandet av kompensationsplaner. LÄS MER
4. Ansvar och kompensation -Vad tycker charterresenärerna? -En studie av vilka komponenter i en charterresa som är viktiga för resenärer med fokus på ansvar och kompensation vid kundmissnöje.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Frågeställning: - Vilka av en charterresas komponenter anser resenärer vara viktiga respektive mindre viktiga att charterarrangörer tar ansvar och kompenserar för vid missnöje hos kunden för att skapa en nöjd kund? Syfte och bidrag: Syftet med denna kandidatuppsats är att analysera vilka komponenter i en charterresa som resenärer anser vara viktiga respektive mindre viktiga, med fokus på ansvar och kompensation vid kundens missnöje. Detta ämne är relativt outforskat ur ett kundperspektiv och vi kan bidra med en ökad förståelse hos charterarrangörer och andra tjänsteverksamheter hur deras kunder resonerar kring ansvar och kompensation vid missnöje. LÄS MER