Sökning: "Konceptgrafik"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet Konceptgrafik.

  1. 1. Jocks och nördar : Vilken karaktärsdesign föredras när yrkesroller förstärks hos StarStable Onlines stereotypa karaktärer Lance, Daxton och Harold?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Kristin Walkhed; [2020]
    Nyckelord :Stereotyper; Jocks; Nördar; Karaktärsdesign; Yrkesstereotyper;

    Sammanfattning : Stereotyper är något som är vanligt förekommande i spel och om de används på ett bra sätt kan de bidra mycket till spelupplevelsen och därför är det ett intressant ämne att utforska. Då det är stereotyper och yrkesstereotyper som undersökes i det här examensarbetet kan det vara intressant för de som jobbar med konceptgrafik och karaktärsdesign. LÄS MER

  2. 2. STEREOTYPA KOPPLINGAR INOM KONCEPTGRAFIK MED MARKNADSFÖRINGSSYFTE : En undersökning av färgscheman och kroppsformer hos tre olika karaktärsklasser inom MMO-genren

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Felicia Karlsson; [2015]
    Nyckelord :Stereotyper; Karaktärskoncept; Färg; Form; MMO; Fantasy;

    Sammanfattning : Arbetet undersöker om spelare/betraktare gör stereotypa kopplingar av konceptbilder skapade i direkta eller indirekta marknadsföring syften för MMO-spel, i relation till klasstillhörigheter och även färgscheman och kroppstyper. Arbetet inleds med relaterade forskningar kring färg och stereotyper inom spel. LÄS MER

  3. 3. Att ludisera domedagsmotivet : Vad är tillåtet när man remedierar ett kulturarv?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Kristofer Kjell; [2014]
    Nyckelord :Ludisering; Kulturarvspedagogik; Domedagsmotivet; Lärospel; Konceptgrafik; Ikonografi;

    Sammanfattning : Södra Råda gamla kyrka var ett unikt kulturarv och besöksmål som brann ned år 2001 men som nu håller på att rekonstrueras. Södra Råda insamlingsstiftelse kontaktade hösten 2013 Högskolan i Skövde angående möjligheterna att skapa något för att platsen, när den nya byggnaden står färdig, ska fortsätta att vara ett intresseväckande besöksmål. LÄS MER

  4. 4. Vallfärd i dataspelens anda : Rollspel och storytelling i en fantasy-inspirerad pilgrimsvandringkontext

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Emanuel Mårdsjö; [2013]
    Nyckelord :Konceptgrafik; storytelling; pilgrimsvandring; dataspel;

    Sammanfattning : Frågan om man med dataspelsinfluerad konceptgrafik kan presentera en storytelling-vandring vilken attraherar en ungdomlig målgrupp har undersökts i detta arbete. Arbetet har utförts i samarbete med Skara kommun, vilka är intresserade av att locka fler ungdomar till pilgrimslederna runtom i Skaraborg. LÄS MER

  5. 5. Exponering av svagheter för spelbossar

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Joakim Duell; [2013]
    Nyckelord :Slutboss Tematisering Svaghet Färgkodning Social perception;

    Sammanfattning : I detta arbete så skapades fyra stycken spelbossar i konceptgrafik som utgår ifrån att testa teorier inom Socialpsykologin och för att undersöka ifall tematiseringen av bossen kan tydliggöra dess svaghet som annars brukar synliggöras genom färgkodning. Slutbossarna har gestaltats i tre olika nivåer där syftet är att via en kvalitativ intervju testa bossarna gradvis, i gråskala, tematisering och till sist färgkodning. LÄS MER