Sökning: "Konceptuell arkitektur"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden Konceptuell arkitektur.

  1. 1. I sökandet efter en grundton : en reflekterande berättelse om konceptuellt tänkande inom landskapsarkitektur

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Emelie Lenning; [2024]
    Nyckelord :Konceptuell landskapsarkitektur; konceptutveckling; abstraktion; mening; storytelling; estetik; designmetod; designverktyg;

    Sammanfattning : Landskapsarkitekter skulpterar, regisserar och komponerar våra livsmiljöer. Det är ett hantverk som kräver sin penna, sitt öra och ett känsligt sinne. Samtidigt befinner sig landskapsarkitekter i en kontext där en samhällelig utveckling knuffar regin in i stela processer och effektiviserade system (Bornemark 2018). LÄS MER

  2. 2. Att växa upp med naturen : Förskolearkitektur med fokus på att främja relationen till natur och klimat, enkonceptuell utformning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och naturresurser

    Författare :Elvira Hjortstam; [2021]
    Nyckelord :Grön Arkitektur; Rum för utomhuspedagogik; biophilic design; Förskolearkitektur;

    Sammanfattning : Idag växer många barn i Sverigeupp i städer och förorter utannågot större kontakt naturen i sinvardag, något som kan bidra tillatt den upplevs som en avlägsenoch skrämmande plats. Våramoderna städer har mycket atterbjuda, men något som inte gåratt förneka är den distanseringtill naturen som skett i takt medurbaniseringen. LÄS MER

  3. 3. Supporting Pre-Productionin Game Development : Process Mapping and Principles for a Procedural Prototyping Tool

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Paulina Hollstrand; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Game development involves both traditional software activities combined with creative work. As a result, game design practices are characterized by an extensive process of iterative development and evaluation, where prototyping is a major component to test and evaluate the player experience. LÄS MER

  4. 4. Supporting Pre-Production in Game Development : Process Mapping and Principles for a Procedural Prototyping Tool

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Paulina Hollstrand; [2020]
    Nyckelord :Game Design; Prototyping; Procedural Content Generation; Pre-Production; Game World Development;

    Sammanfattning : Game development involves both traditional software activities combined with creative work. As a result, game design practices are characterized by an extensive process of iterative development and evaluation, where prototyping is a major component to test and evaluate the player experience. LÄS MER

  5. 5. Temporär arkitektur på Hornsbergs strand : för möten och mångfald i en förtätad stad

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Julia Carlqvist; Sara Wallander; [2020]
    Nyckelord :temporär arkitektur; möten; mångfald; Hornsbergs strand; gaturum; offentliga platser; gestaltning;

    Sammanfattning : I det här arbetet har vi funnit det intressant att undersöka vilken problematik som kan utspela sig i de offentliga rummen där en mångfald av människor möts. Dagens urbaniserade och förtätade stadsdelar anses vara idealet för att skapa långsiktigt hållbara städer. LÄS MER