Sökning: "Konkurrensmedel"

Visar resultat 16 - 20 av 186 uppsatser innehållade ordet Konkurrensmedel.

  1. 16. Eftermarknaden för byggprojekt inom kommersiella fastigheter : ett organisations- och relationsperspektiv

    Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande; KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Karl Gustafsson; Alex Lund Riboe; [2018]
    Nyckelord :Aftermarket; Organization; Service Marketing; Relationship management Theory; Warranty; Quality; Eftermarknad; Organisation; Servicemarknadsföring; Kund-leverantörsrelationen; Garanti; Kvalitet;

    Sammanfattning : Inom de flesta industrier är konkurrensen hård, byggindustrin är inget undantag. Ett sätt att stå sig stark på marknaden är att finna andra konkurrensmedel än de traditionella: pris och kvalitet. Detta examensarbete syftar att undersöka eftermarknadens betydelse för entreprenadbolag och fastighetsägare. LÄS MER

  2. 17. Framtida konsumtion på befintliga och nya handelsplatser : En plats- och konsumentundersökning för obemannade självservicebutiker

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknik; Uppsala universitet/Industriell teknik

    Författare :Martin Röjås; Christoffer Ahlström; [2018]
    Nyckelord :TBSS; technology based self service; store; vending machines; availability; self-service store; TBSS; obemannad självservice; butik; varuautomat; tillgänglighet; självservicebutik;

    Sammanfattning : Purpose This study has been conducted in order to investigate opportunities regarding theestablishment of technology-based self-service stores (TBSS). By studying proposedsites for establishment, information has been collected in order to be used in a factorrating analysis. Research questions 1. LÄS MER

  3. 18. Arbetar utvalda e-företag med leveransservice som konkurrensmedel : En kvalitativ studie ur ett företagsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi; Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Hanna Hjälmeby; Isabella Sundström; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Handeln på internet har visat en stadig ökning de senaste åren och utsätter därför den traditionella detaljhandeln för konkurrens. Det blir därför viktigt för e-företag att ha en trogen kundkrets och att bygga upp sina kundrelationer. LÄS MER

  4. 19. Framtida konsumtion på befintliga och nya handelsplatser : En plats- och konsumentundersökning för obemannade självservicebutiker

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Industriell teknikUppsala universitet/Institutionen för biologisk grundutbildning; Uppsala universitet/Industriell teknik

    Författare :Christoffer Ahlström; Martin Röjås; [2017]
    Nyckelord :TBSS; technology based self service; store; vending machines; availability; self-service store; TBSS; obemannad självservice; butik; varuautomat; tillgänglighet; självservicebutik;

    Sammanfattning : Our demands on services and availability increases at the same time as the society gets more urbanized and more people tends to commute. In order to facilitate the consumer, technology based self-service (TBSS) stores might survive and thrive. LÄS MER

  5. 20. Förändring av ett fotbollslags image och varumärke - Helsingborgs IF (HIF)

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Güncel Ömer; [2017]
    Nyckelord :Brand management; football; network; image; development;

    Sammanfattning : SammanfattningDetta examensarbete är en fallstudie om Helsingborgs Idrottsförening (HIF). Klubben har haft turbulenta år med tuff ekonomi, dalande publiksiffror, flera personer i ledningen som lämnat sina uppdrag och med dåliga sportsliga resultat. LÄS MER