Sökning: "Konkurrensmedel"

Visar resultat 41 - 45 av 193 uppsatser innehållade ordet Konkurrensmedel.

  1. 41. E-konsumenternas köpbeteende och leveransalternativ som konkurrensmedel : Ett kvalitativ och kvantitativ flerfalls studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för Industriell utveckling, IT och Samhällsbyggnad

    Författare :Haron Nazari; W G; [2015]
    Nyckelord :E-commerce; delivery; carrier; parcel; consumer behavior; supply chain management; b2b; b2c.;

    Sammanfattning : E-handel är en revolutionerande industri som växer ständigt och kommer med all sannolikhet att fortsätta växa i en accelererande fart. Syftet med denna studie är att få en överblick över vilka faktorer som påverkar svenska konsumenters köpbeteende i samband med e-handel. LÄS MER

  2. 42. Bygga muskler och varumärke : En kvalitativ studie av varumärkesarbete inom gymbranschen

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johan Bartelmess; Anna Abrahamsson; [2015]
    Nyckelord :varumärke; gym; träning; marknadsföring; varumärkesupplevelse; medvetenhet; målgrupp;

    Sammanfattning : Gymbranschen i Sverige har det senaste årtiondet sett en stor tillväxt med fler aktörer som har gett sig in på marknaden, vilket har lett till att konkurrensen hårdnat betydligt. Denna uppsats undersöker hur större gymaktörer på marknaden arbetar med sina varumärken för att särskilja sig i konkurrensen. LÄS MER

  3. 43. "Du ska bara veta vad jag hörde på jobbet idag!" - Behovet av särskild avtalad sekretess för arbetstagare i ljuset av lagen om skydd för företagshemligheter

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Andreas Lantz; [2015]
    Nyckelord :arbetsrätt; avtalsrätt; företagshemligheter; sekretessavtal; Law and Political Science;

    Sammanfattning : I ett samhälle där information mer och mer utgör företags främsta konkurrensmedel blir det även viktigare och viktigare för företagen att så långt som möjligt skydda denna information. Jag har i detta arbete gått in på vilka sätt som företag kan begränsa sina arbetstagares möjligheter att sprida information som arbetsgivaren vill skydda. LÄS MER

  4. 44. En historias dolda kraft : en fallstudie på Saltå Kvarn om storytelling och varumärkesuppbyggnad i sociala medier

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Sara Andersson; Pernilla Dahlin; Julia Marcopoulos; [2015]
    Nyckelord :storytelling; sociala medier; kommunikation; varumärke; varumärkesuppbyggnad; varumärkesidentitet;

    Sammanfattning : På en marknad där välutvecklad teknik och kunskap inte längre fungerar som ett konkurrensmedel är det svårt för företag att skapa och tillhandahålla en unik produkt. Med ett starkt varumärke kan företag differentiera sig från andra aktörer med liknande produkter. LÄS MER

  5. 45. Distributionsstrategier som konkurrensmedel

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofie Jörgensen; Amanda Gustafsson; [2014-09-23]
    Nyckelord :distribution; utkontraktering; postponement; transport; centralisering; decentralisering; strategi;

    Sammanfattning : Stora som små företag kan idag vara med och konkurrera om kunder på den globala marknaden. För att överbrygga den geografiska problematiken med stora avstånd mellan kunder och aktörer inom värdekedjan, har dagens utvecklade transporter och tillika transportnät haft en enorm betydelse. LÄS MER