Sökning: "Konkurrensmedel"
Visar resultat 41 - 45 av 193 uppsatser innehållade ordet Konkurrensmedel.
41. E-konsumenternas köpbeteende och leveransalternativ som konkurrensmedel : Ett kvalitativ och kvantitativ flerfalls studie
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för Industriell utveckling, IT och SamhällsbyggnadSammanfattning : E-handel är en revolutionerande industri som växer ständigt och kommer med all sannolikhet att fortsätta växa i en accelererande fart. Syftet med denna studie är att få en överblick över vilka faktorer som påverkar svenska konsumenters köpbeteende i samband med e-handel. LÄS MER
42. Bygga muskler och varumärke : En kvalitativ studie av varumärkesarbete inom gymbranschen
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Gymbranschen i Sverige har det senaste årtiondet sett en stor tillväxt med fler aktörer som har gett sig in på marknaden, vilket har lett till att konkurrensen hårdnat betydligt. Denna uppsats undersöker hur större gymaktörer på marknaden arbetar med sina varumärken för att särskilja sig i konkurrensen. LÄS MER
43. "Du ska bara veta vad jag hörde på jobbet idag!" - Behovet av särskild avtalad sekretess för arbetstagare i ljuset av lagen om skydd för företagshemligheter
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : I ett samhälle där information mer och mer utgör företags främsta konkurrensmedel blir det även viktigare och viktigare för företagen att så långt som möjligt skydda denna information. Jag har i detta arbete gått in på vilka sätt som företag kan begränsa sina arbetstagares möjligheter att sprida information som arbetsgivaren vill skydda. LÄS MER
44. En historias dolda kraft : en fallstudie på Saltå Kvarn om storytelling och varumärkesuppbyggnad i sociala medier
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : På en marknad där välutvecklad teknik och kunskap inte längre fungerar som ett konkurrensmedel är det svårt för företag att skapa och tillhandahålla en unik produkt. Med ett starkt varumärke kan företag differentiera sig från andra aktörer med liknande produkter. LÄS MER
45. Distributionsstrategier som konkurrensmedel
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Stora som små företag kan idag vara med och konkurrera om kunder på den globala marknaden. För att överbrygga den geografiska problematiken med stora avstånd mellan kunder och aktörer inom värdekedjan, har dagens utvecklade transporter och tillika transportnät haft en enorm betydelse. LÄS MER