Sökning: "Konkurrensmedelsmixen"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade ordet Konkurrensmedelsmixen.

  1. 1. Fysiska klädbutikers kamp mot e-handel : En granskning av de små fysiska butikernas konkurrensmedel gentemot e-handel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet; Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Milos Vrsajko; Maja Fridsén; [2020]
    Nyckelord :Competitive tools; E-commerce; Physical stores; Clothing store; Retail mix; Konkurrensmedel; Enskild butik; E-handel; Modebutik; Konkurrensmedelsmixen;

    Sammanfattning : E-handeln växer mer och mer för varje år och det har aldrig någonsin varit lättare att köpa produkterän vad det är idag. För fysiska butiker är det därför viktigt att använda sina konkurrensmedel,marknadsföringsstrategier och handelsmiljö på rätt sätt för att överleva på marknaden och för attöverleva konkurrensen från den växande e-handeln. LÄS MER

  2. 2. Den fysiska modebutikens strategi för en högre konkurrenskraft : En granskning av den fysiska butikens konkurrensmöjligheter gentemot e-handel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi; Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi; Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Elin Isaksson; Hanna Larsson; Filip Isaksson; [2016]
    Nyckelord :Konkurrensmedelsmixen; Konkurrensmedel; Enskild butik; E-handel; Modebutik;

    Sammanfattning : I dagens samhälle är det enkelt för konsumenter att klicka hem nya varor över internet, det är viktigt för butiker att integrera fördelarna med en fysisk butik tillsammans med fördelarna med e-handel. Detaljhandeln genomgår en förändring där nya tekniker gör det möjligt att enklare nå ut till den globala marknaden och för de aktörer som erbjuder sina produkter genom flera kanaler blir det lättare att nå en mer lönsam försäljning. LÄS MER

  3. 3. Ett parti i marknadsföring : Strategier på en föränderlig spelplan

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan; Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Sofi Turesson; Johanna Ottosson; [2012]
    Nyckelord :konkurrensstrategi; konkurrensmedelsmixen; marketing; competitive strategy; competitive model mix; the schramm model of communication; cause related marketing; keys to consumer relations; marknadsföring; kundnärhetens nycklar;

    Sammanfattning : På modemarknaden råder idag en stor konkurrens och det blir allt svårare att differentiera sitt företag. Ett ökat mediebrus distraherar kontinuerligt det budskap företaget vill sända ut till kundgruppen. Idag tvingas företagen ta ett allt större socialt ansvar främst av kommersiella skäl. LÄS MER

  4. 4. RESEBYRÅERS KONKURRENSFÖRDEL UTIFRÅN SEXHÖRNINGEN : Fritidsresor och Ving, vilken resebyrå väljer kunden utefter positioneringen i sexhörningen?

    M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för teknik och samhälle; Högskolan i Skövde/Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Sofia Lindgren; Sarah Kristiansen; [2012]
    Nyckelord :Konkurrensmedelsmix; sexhörningen; resebyrå; positionering; Fish-bein; Peak-experiance;

    Sammanfattning : Resebyråerna växer i allt stadigare takt, allt eftersom fler människor väljer att färdas med flyg på grund av den effektiva globaliseringen som pågår världen om. Ving och Fritidsresorär två resebyråer som följt med utvecklingen sedan mitten av 1900-talet och har nu blivit två av de ledande resebyråerna i Sverige. LÄS MER

  5. 5. Medarbetarna spelar domino med konkurrensmedelsmixen - medarbetarnas nöjdhet som katalysator

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Nathalie Lundberg; Olof Gottvall; [2011]
    Nyckelord :Job satisfaction; employee satisfaction; customer satisfaction; retail mix; marketing mix;

    Sammanfattning : The most vital for a business is to understand how to please and satisfy its customers in order to make them loyal to the company. Companies weapon for competition in the retail business is defined through the retail mix. LÄS MER