Sökning: "Konkurrenssamhälle"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet Konkurrenssamhälle.

  1. 1. Självövervakning - det naturliga valet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Johanna Källvik; Gabriella Järlström; [2018]
    Nyckelord :Preventivmedel; diskurs; kritisk diskursanalys; digital marknadsföring; marknadskommunikation; marknadsföring; ansvar; Fairclough; Social Sciences;

    Sammanfattning : I dagens konkurrenssamhälle behöver företag anpassa sin marknadskommunikation efter samhällets normer, värderingar och diskurser för att uppnå legitimitet på marknaden. Detta gäller även läkemedelsbranschen, som i allt större utsträckning har marknadiserats. LÄS MER

  2. 2. Icke-verbal kommunikation : Vikten av icke-verbal kommunikation i en säljsituation

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Emelie Laitinen; Therese Samuelsson; [2013]
    Nyckelord :Icke-verbal kommunikation;

    Sammanfattning : För att ett företag inom handeln ska vara lönsamt i dagens konkurrenssamhälle är det viktigt att särskilja sig från mängden. En stor del av handeln består av företag som är aktiva inom detaljhandeln. Inom detaljhandeln pågår en ständig kamp om kundernas uppmärksamhet och dess lojalitet. LÄS MER

  3. 3. Synlighet skapar möjligheter - En kvalitativ studie om personligt varumärkesbyggande i bloggar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Emilia Bergman; Johanna Lindgren; [2012]
    Nyckelord :Personal brand; Blog; Self-presentation; Network society; Individualism. Personligt varumärkesbyggande; Blogg; Självpresentation; Nätverkssamhälle; Individualisering.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Bloggar som uttryckskanal har under de senaste åren blivit allt mer populära. Vad som vidare blivit tydligt är den bristande forskning om såväl bloggen som kommunikationskanal samt personligt varumärkesbyggande. I denna uppsats har vi studerat hur personligt varumärkesbyggande kommer till uttryck i personliga bloggar. LÄS MER

  4. 4. Varumärken : Hur bygger man varumärken?

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Adam Ade; David Nilsson; Mahabad Önen; [2007]
    Nyckelord :Varumärken;

    Sammanfattning : I dagens konkurrenssamhälle är det viktigt att företagen bygger en identitet och att de kan särskilja sig gentemot konkurrenter. Det är där varumärken får sin betydelse och roll. Det är även viktigt för konsumenterna att kunna skapa sig en egen identitet genom att välja företagens olika produkter. LÄS MER