Sökning: "Konsument kultur"
Visar resultat 1 - 5 av 41 uppsatser innehållade orden Konsument kultur.
1. Publikens uppfattning av bildkvalité hos dyra och billiga filmkameror : En analys av Sony PXW-FS7, Arri Alexa Mini, RED ONE och Blackmagic Pocket Cinema Camera 4K
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Denna undersökning jämför en grupp personers perception av identiska bilder tagna med fyra olika filmkameror i olika prisklasser. En Blackmagic Pocket Cinema Camera 4K(BMPCC4K), Sony PXW-FS7, RED ONE och Arri Alexa Mini. Testet jämför främst kamerornas möjlighet att reproducera hudtoner, färg, rörelse och dynamiskt omfång. LÄS MER
2. Snabbt, Snabbare, Snabbast : En kvalitativ studie om informationsstress och snabb digital kultur
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Den digitala underhållningsbranschen utvecklas ständigt där nya innovationer lanseras och konsumtionsmönster förändras. Snabbspolad kultur är ett fenomen som syftar till den trend där våra digitala underhållningsmedier ökar i hastighet. LÄS MER
3. "The importance of the right material" : En multimodal kritisk diskursanalys av friluftsföretagen Fjällräven, Haglöfs och Houdinis hållbarhetskommunikation på Instagram.
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : Klädföretagen Fjällräven, Haglöfs och Houdini är ledande inom den svenska friluftsbranschen och toppar Sustainable Brand Index lista över de, enligt konsumenterna, mest hållbara friluftsföretagen. Trots dessa topplaceringar går det inte att bortse från det motsägelsefulla i att företagen producerar kläder, som är skadliga för den natur de är ämnade att användas i – till en målgrupp som värnar om miljön. LÄS MER
4. Alla Goda Ting Har Ett Slut : Hur Ser Vi På Naturens Resurser?
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Studien innefattar en undersökning av konsumenters relation till den materiella världen som utgör en grundläggande del för deras kulturella liv. Studien behandlar konsumenters perspektiv som avslöjar väsentliga faktorer för arbetet mot att bibehålla en materiell värld utan att förstöra ekosystem. LÄS MER
5. Paketering av tequila : Vilka typer av representationer förekommer i paketeringen och marknadsföringen av tequila i Mexiko, USA och Sverige och vad säger det om respektive marknader?
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Denna studie är en visuell semiotisk analys av tre olika märken av tequila i tre olika länder och hur deras flaskor presenteras och representeras visuellt. Studien tittar på de mest sålda tequilaflaskorna i respektive land och genom det kanske man förstår vad det säger om det landet och deras förhållande till tequila men även Mexiko. LÄS MER