Sökning: "Konsument påverkan"

Visar resultat 16 - 20 av 111 uppsatser innehållade orden Konsument påverkan.

  1. 16. Elektroniskt gränssnitt inom mervärdeskatt : Analys av artikel 14a gällande elektroniska gränssnitt och när anses man vara en "faktiskt leverantör"

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Juridik

    Författare :Roslan Färnstrand; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Artikel 14a mervärdesskattedirektivet är en bestämmelse som utvecklar många olika aspekter inom mervärdesskatten. Artikel 14a:s stora påverkan inom mervärdesskatten är införandet av två nya begrepp och dessa är begreppet om elektroniskt gränssnitt och begreppet om faktisk leverantör. LÄS MER

  2. 17. Vane-engagemang inom online-handel : En studie om vane-engagemang och kognitiv kundupplevelse

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Patrik Andersson; Philip Ivarsson; [2021]
    Nyckelord :Habitual-commitment; cognitive customer experience; habits; consumer habits; online shopping; Vane-engagemang; kognitiv kundupplevelse; vanor; konsument vanor; online-handel;

    Sammanfattning : Syfte: Den här studien presenterar en ny vinkel på forskning inom engagemang och kundupplevelser. Studiens syfte är att undersöka hur konsumenters köpbeteende påverkas av vane-engagemang inom onlineshopping, samt att se hur kvalitén på den kognitiva kundupplevelsen påverkar vane-engagemanget. LÄS MER

  3. 18. Hallå, behöver du verkligen den där? : En studie om interna och externa faktorers påverkan på impulsivt köpbeteende i den digitala modehandeln

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Ida Nilsson; Emmy Jakobsson; [2021]
    Nyckelord :Unplanned purchase; e-commerce; digital buying-behavior; impulsive buying-behavior; affective influence; Oplanerade köp; e-handel; digitalt köpbeteende; impulsivt köpbeteende; affektiv påverkan 5;

    Sammanfattning : Den digitala utvecklingen i dagens samhälle ger konsumenter reklam och erbjudande vart de än kollar. Via sociala medier når företag lätt ut till sin målgrupp och kan med små medel påverka konsumentens behov. LÄS MER

  4. 19. Kan företagsaktivism övertyga konsumenten? : En studie om hur företags sociopolitiska ställningstaganden påverkar konsumenternas attityd mot företagets varumärke

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Mattias Fidan; Matilda Rosenblom; [2021]
    Nyckelord :Företagsaktivism; Corporate sociopolitical activism; CSA; attityd; varumärke; inställning; konsument; ställningstagande; konsumentskepticism.;

    Sammanfattning : Metod: En kvalitativ metod med en induktiv ansats har tillämpats för denna studie. Empirin har samlats in genom fokusgruppsintervjuer, utförda vid fyra tillfällen med sammanlagt 15 deltagare. LÄS MER

  5. 20. Slit och släng eller spara och bevara? : En kvalitativ studie om kvinnliga konsumenters förhållande till hållbarhet utifrån användningsfas och bortskaffning av kläder

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Yangyi Zhu; Sara Jonsson; Malin Hagström; [2021]
    Nyckelord :Användningsfas; konsumentbeteende; hållbarhet; bortskaffning; symbolisk föråldring; känslomässig anknytning; mode;

    Sammanfattning : Kläder är material-intensiva produkter som i dagens samhälle konsumeras i snabb takt, vilket bidragit till att klädindustrin har en stor miljömässig påverkan vid produktion, distribution och underhållning av kläder. För att skapa en mer hållbar klädindustri behöver de kläder som redan är tillverkade ha en längre livslängd med ett förändrat konsumentbeteende. LÄS MER