Sökning: "Konsument påverkan"
Visar resultat 21 - 25 av 111 uppsatser innehållade orden Konsument påverkan.
21. E-Lojalitet på den svenska OTT-marknaden : En kvantitativ studie om faktorer bakom OTT-konsumentens e-lojalitet
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Under det senaste decenniet har utvecklingen ökat drastiskt av streaming av filmer, serier, dokumentärer och sport. Utvecklingen har medfört att nya over-the-top (OTT) företag har inträtt marknaden. Några av världens största underhållnings- och telekomföretag har under de senaste åren satsat på denna typ av plattform. LÄS MER
22. En studie i hur co-creation, no-creation samt co-destruction kan kopplas till kundnöjdhet : Hur påverkar direkta samt indirekta digitala marknadsföringsaktiviteter?
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Enligt Service-dominant logic perspektivet delges en konsument ett värdeerbjudande som denne sedan agerar på. Beroende på interaktionsutfall påverkas kundnöjdheten. Kopplingen mellan interaktionsutfallen no-creation och co-destruction samt deras påverkan på kundnöjdheten är outforskad. LÄS MER
23. Instagrams påverkan på män och kvinnor. : En kvalitativ studie om skillnader mellan kvinnor och mäns påverkan av reklam på Instagram.
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Instagram är en gratis mobilapplikation för socialt nätverk som ger privatpersoner, såväl som företag möjligheten att dela videos och fotografier med varandra. Idag fungerar Instagram även som en plattform för företags reklam och marknadsföring, vilket har påverkat användares konsument-och köpbeteende. LÄS MER
24. Klimatpåverkan av förpackningar - Livscykelanalys av offsettryck kascherade wellpappförpackningar
Master-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildningSammanfattning : Packaging is an essential product to protect, transport and store goods in. An increase in consumer consciousness about the climate impact derived from packaging has been identified during recent years. As a response, the manufacturing industry is increasing their sustainability work when producing packaging and products. LÄS MER
25. Diskriminering i marknadsföring : En studie om vilken påverkandiskriminering i marknadsföring har på konsumenters attityd, förtroende och lojalitetgentemot ett varumärke
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Samtidigt som företag försöker bygga relationer till sina konsumenter sker det ibland misstag i kommunikationen som påverkar konsumenternas uppfattning om varumärket. Detta kan exempelvis ske i form av avsiktlig eller oavsiktlig diskriminering i marknadsföring. LÄS MER