Sökning: "Konsumentbeteende c-Uppsats"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Konsumentbeteende c-Uppsats.

  1. 1. Hur påverkar öletikettens färg och visuella design konsumentens köpbeteende?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Anna Krönlein; Tova Persson; [2021]
    Nyckelord :etiketter; visuell design; färg; etikettens visuella design; etikettens färg påverkan; öletiketter;

    Sammanfattning : Titel Hur påverkar öletikettens färg och visuella design konsumentens köpbeteende? Nivå C- uppsats, 15 hp Författare Anna Krönlein och Tova Persson  Handledare Svante Andersson Examinator Klaus Solberg Söilen  Termin VT 2021 Syfte: Syftet med uppsatsen är att förstå varför konsumenter attraheras till olika färger på den visuella designen på en etikett vid köp av öl. Vi vill skapa en förståelse vilka färger som attraherar olika kön, samt unga och äldre konsumenter, det vill säga mer eller mindre benägna att köpa ölet beroende på etikettens färg på den visuella design. LÄS MER

  2. 2. Kan jag lita på dig? : En studie om hur demografiska faktorer påverkar förtroendet till Electronic Word of Mouth inom försäljningsbranschen.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Robert Sundström; Jonatan Viklund; [2019]
    Nyckelord :Trust; demography; eWOM; reviews; sales; real estate agents; Förtroende; demografi; eWOM; recensioner; försäljning; fastighetsmäklare;

    Sammanfattning : Titel: Kan jag lita på dig? – En studie om hur demografiska faktorer påverkar förtroendet till Electronic Word of Mouth inom försäljningsbranschen. Nivå: C-uppsats, examensarbete i företagsekonomi Författare: Jonatan Viklund & Robert Sundström Handledare: Jonas Molin & Lars-Johan Åge Datum: 2019-09-07 Syfte: Syftet med studien är att analysera hur förtroendet till eWOM inom försäljningsbranschen påverkas av demografiska aspekter. LÄS MER

  3. 3. Väljer du rätt café för dig? : En studie om konsumentbeteende vid val av caféer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Caroline Lindberg; Elina Lundström; [2019]
    Nyckelord :Evolutionära behov; fundamentala motiv; konsumentbeteenden; irrationellt konsumentbeteende; praxeoloxi; nudging; livsstadier.;

    Sammanfattning : Titel: Väljer du rätt café för dig? - En studie om konsumentbeteende vid val av caféer Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Caroline Lindberg och Elina Lundström Handledare: Jonas Kågström Datum: Mars - 2019 Syfte: Analysera evolutionär påverkan på konsumentbeteende Metod: Studien utgår från en kvantitativ metod med utgångspunkt i ett deduktivt förhållningssätt. Genom en webbaserad enkätundersökning som tilldelades 181 stycken respondenter i åldrarna 15– 90. LÄS MER

  4. 4. Kundens val av bank

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Angelica Kjellin; Sanna Westling; [2012]
    Nyckelord :Marknadsföring; bank; kundbehandling; köpprocess och konsumentbeteende; kundens val av bank; kundlojalitet;

    Sammanfattning : Titel: Kundens val av bank   Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi   Författare: Sanna Westling och Angelica Kjellin   Handledare: Lars-Johan Åge   Datum: 2012- januari   Syfte: Syftet med denna studie är att belysa vilka faktorer som påverkar kunden i valet av bank och jämföra dessa med bankernas syn på vilka faktorer som avgör kundens val av bank. Målet är att presentera ett resultat som kan vara till nytta för bankerna i deras framtida marknadsföring. LÄS MER