Sökning: "Konsumentbeteende"
Visar resultat 16 - 20 av 726 uppsatser innehållade ordet Konsumentbeteende.
16. Psykologin bakom miljöpåverkan : korttidsminnets effekt på konsumentbeteende
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Människor lämnar alla efter sig ett miljöavtryck när man inhandlar matvaror. Hur stort miljöavtryck man upplever att man lämnar efter sig är dock inte alltid korrekt. LÄS MER
17. Faktorer som kan påverka konsumentbeteende vid köpbeslut av modekläder på näten
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : This study aims to explore consumer behaviors and purchase decisions in e-commerce within the fashion industry. E-commerce has grown significantly in Sweden over the past years and the fashion industry has experienced rapid growth in e-commerce, becoming an important aspect of consumers' purchasing habits. LÄS MER
18. Stylingservice som hållbar produkt : Värdet av en konsulterande stylingtjänst för minskad överkonsumtion
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Dagens konsumtion av kläder hos den genomsnittlige konsumenten består till stor del av överkonsumtion. Ett bristande engagemang samt okunskap om klädkonsumtionens miljöpåverkan är ofta bidragande faktorer till ohållbar konsumtion. LÄS MER
19. To be sustainable or to be fashionable? That is the question... : A quantitative study of the consumer's perspective on CSR in the fast fashion industry
Kandidat-uppsats, Högskolan i HalmstadSammanfattning : The purpose of the paper is to create a deeper understanding of the effects a company’s CSR activities have on consumers' purchase decisions in the fast fashion industry. Additionally, how consumers' brand image changes when a company does not meet the criteria for CSR initiatives. LÄS MER
20. Go with the flow : En studie om social konsumtion på TikTok
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : I takt med att sociala medier har växt sig större har konsumenters shoppingbeteende förändrats. Inköp av produkter sker numera i allt större utsträckning på sociala medier. LÄS MER