Sökning: "Konsumenter"

Visar resultat 1 - 5 av 2768 uppsatser innehållade ordet Konsumenter.

  1. 1. För konsumenter finns det bara raka kurvor En kvalitativ analys om konsumenters upplevelser om elfordon utifrån bilförsäljarnas erfarenheter och statliga riktlinjer.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Tony Rydén; Anton Julius Repsgård; [2021-02-16]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Biokolsanvändningen i Sverige : Vad krävs för att svenska lantbruk, kommuner och trädgårdsindustrin ska börja använda eller utöka sin användning av biokol?

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Sara Agnesson; [2021]
    Nyckelord :Biochar; sustainable development; climate change; pyrolysis; Biokol; hållbar utveckling; klimatförändringar; pyrolys;

    Sammanfattning : The amount of carbon dioxide, CO2, in the atmosphere is continuously rising due to human emissions caused by combustion of fossil fuels and changing of land use. In a very short time several measures need to be taken in order to reduce the amount of CO2 in the atmosphere and thereby slowing down climate change as much as possible. LÄS MER

  3. 3. Är Showrooms framtiden för ditt varumärke?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Issa Kram; Albin Engström; Jesper Gunnarsson; [2021]
    Nyckelord :Showroom; Varumärke; Modebranschen; Marknadsföring; Varumärkespersonlighet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Uppsatsens syfte är att belysa hur varumärken uppfattas av konsumenter när den fysiska ytan är representerad i form av ett showroom snarare än en traditionell butik. Teoretiska perspektiv: Det teoretiska ramverket utgörs av Dimensions of BrandPersonality för att beskriva hur varumärken kan uppfattas och Image-profil-identitet för att undersöka huruvida de förändrade uppfattningarna är fördelaktiga för varumärken. LÄS MER

  4. 4. The Brand Implications of Green Demarketing

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Adrian Brännstam; Simon Eliasson; Oliver Schott; [2021]
    Nyckelord :Green demarketing GD ; Green advertising GA ; Sustainability marketing; Corporate Credibility CC ; Word-of-mouth WoM ; Purchase intention; Business and Economics;

    Sammanfattning : A significant part of the marketing profession consists of stimulating and expanding the demand for products and services. However, as society’s level of consumption increases at the same time as our resources decrease, the marketer’s role faces an inevitable change if the global environmental goals are to be achieved. LÄS MER

  5. 5. En kvalitativ studie av faktorer som påverkar konsumenters preferenser till elbilar i Sverige

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Kawa Zarifnejad; Darian Garmiani; [2021]
    Nyckelord :Elbil; innovation; laddningsinfrastruktur; kundpreferenser;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att ta reda på vad som påverkar konsumenters preferenser till elbilar i Sverige genom intervjuer med organisationer som har ansvar för att sprida elbilen. Studien visar att det bland konsumenter finns en negativ uppfattning av både elbilens användarvänlighet och nytta, vilket påverkar preferenserna negativt. LÄS MER