Sökning: "Konsumenter"
Visar resultat 21 - 25 av 3520 uppsatser innehållade ordet Konsumenter.
21. Paradoxen av second hand: Hur konsumtionen av second hand kläder kan bidra till överkonsumtion
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I dagens samhälle finns en kultur som präglas av snabba trender, materialism och ständig konsumtion. Modebranschen har mottagit kritik för sin påverkan på arbetarnas villkor, miljön och incitament till ökad konsumtion. Konsumenter blir allt mer medvetna om de negativa effekterna av sina konsumtionsval. LÄS MER
22. The Internet of Things: Addressing the risks of smart homes : An analysis of Internet of Things-based smart homes from a security standpoint
M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistikSammanfattning : The security aspects of the Internet of Things (IoT) have become increasingly important as the number of connected devices continues to grow. This study presents a thorough analysis of the IoT security issues that exist, with an emphasis on smarthome devices. LÄS MER
23. Tillit inom krypto : En studie om hur kryptobörser kommunicerar för att skapa tillit mot konsumenter
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna rapport syftar till att undersöka och analysera kryptobörsers hemsidor med avseende på hur de kommunicerar och marknadsför tillit genom fem identifierade faktorer som i denna uppsats benämns som fem drivkrafter som bygger tillit. Dessa drivkrafter är: säkerhet, erfarenhet, utbildning, delade värderingar och partnerskap. LÄS MER
24. Vem bryr sig om elbolagens varumärken? En kvalitativ fallstudie om Öresundskrafts varumärkeskommunikation under en energikris
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Energikrisen har skapat osäkerhet för både energibolag och konsumenter. Kundnöjdhet och varumärkeslojalitet är avgörande för företags framgång. LÄS MER
25. Hanterande (slängande) av returer inom klädindustrin
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte Undersöka konsumenters köp- och returbeteenden vad gäller kläder vid införandet av striktare returpolicys. Teoretiska perspektiv Returbeteende, Categories of online returning behavior, Returpolicy, CSR, Carroll’s Pyramid of Corporate Social Responsibility, Tidigare forskning, Grandiositet och nollsummespel Metod Uppsatsen utgår från en kvantitativ undersökningsmetod och deduktiv ansats. LÄS MER