Sökning: "Konsumenter"

Visar resultat 21 - 25 av 3520 uppsatser innehållade ordet Konsumenter.

  1. 21. Paradoxen av second hand: Hur konsumtionen av second hand kläder kan bidra till överkonsumtion

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Ryberg; Olivia Svensson; [2023-09-22]
    Nyckelord :second hand; hållbarhet; överkonsumtion;

    Sammanfattning : I dagens samhälle finns en kultur som präglas av snabba trender, materialism och ständig konsumtion. Modebranschen har mottagit kritik för sin påverkan på arbetarnas villkor, miljön och incitament till ökad konsumtion. Konsumenter blir allt mer medvetna om de negativa effekterna av sina konsumtionsval. LÄS MER

  2. 22. The Internet of Things: Addressing the risks of smart homes : An analysis of Internet of Things-based smart homes from a security standpoint

    M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistik

    Författare :Marius Seffer; [2023]
    Nyckelord :ethical hacking; Internet of Things; security; smart home; threat modeling; economy; etisk hackning; Internet of Things; säkerhet; smarta hem; hotmodellering; ekonomi;

    Sammanfattning : The security aspects of the Internet of Things (IoT) have become increasingly important as the number of connected devices continues to grow. This study presents a thorough analysis of the IoT security issues that exist, with an emphasis on smarthome devices. LÄS MER

  3. 23. Tillit inom krypto : En studie om hur kryptobörser kommunicerar för att skapa tillit mot konsumenter

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Arvid Engström; Christian Neumann; [2023]
    Nyckelord :kryptovaluta; kryptobörser; tillit; marknadsföring; blockkedje-teknologi; hemsidor;

    Sammanfattning : Denna rapport syftar till att undersöka och analysera kryptobörsers hemsidor med avseende på hur de kommunicerar och marknadsför tillit genom fem identifierade faktorer som i denna uppsats benämns som fem drivkrafter som bygger tillit. Dessa drivkrafter är: säkerhet, erfarenhet, utbildning, delade värderingar och partnerskap. LÄS MER

  4. 24. Vem bryr sig om elbolagens varumärken? En kvalitativ fallstudie om Öresundskrafts varumärkeskommunikation under en energikris

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Ebba Svensson; Amanda Sjövall; [2023]
    Nyckelord :Varumärkeskommunikation; varumärkeskapital; varumärkeslojalitet; energimarknaden; energikris; strategisk kommunikation; varumärkesassociationer; informationsflöde; Social Sciences;

    Sammanfattning : Energikrisen har skapat osäkerhet för både energibolag och konsumenter. Kundnöjdhet och varumärkeslojalitet är avgörande för företags framgång. LÄS MER

  5. 25. Hanterande (slängande) av returer inom klädindustrin

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Adam Bengtsson; Lisa Holm; Jessika Pham; [2023]
    Nyckelord :Returbeteende; returpolicys; hållbarhet; CSR; produktförstöring; retur Return behavior; return policies; sustainability; product destruction; return; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte Undersöka konsumenters köp- och returbeteenden vad gäller kläder vid införandet av striktare returpolicys. Teoretiska perspektiv Returbeteende, Categories of online returning behavior, Returpolicy, CSR, Carroll’s Pyramid of Corporate Social Responsibility, Tidigare forskning, Grandiositet och nollsummespel Metod Uppsatsen utgår från en kvantitativ undersökningsmetod och deduktiv ansats. LÄS MER