Sökning: "Konsumenters val av kött"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Konsumenters val av kött.

  1. 1. Sambandet mellan country-of-origin och svenska konsumenters varumärkeslojalitet och priskänslighet : En kvantitativ studie om huruvida svenska konsumenters associationer till Sverige kan påverka deras lojalitet och priskänslighet mot svenska livsmedelsvarumärken.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Julia Nordin; Emilia Tušetić; [2023]
    Nyckelord :Country-of-origin; brand loyalty; price sensitivity; attitudinal attachment; behavioral loyalty; food; food brands; Country-of-origin; varumärkeslojalitet; priskänslighet; attitydfäste; beteendelojalitet; livsmedel; livsmedelsvarumärken;

    Sammanfattning : Titel: Sambandet mellan country-of-origin och svenska konsumenters varumärkeslojalitet och priskänslighet – En kvantitativ studie om huruvida svenska konsumenters associationer till Sverige kan påverka deras lojalitet och priskänslighet mot svenska livsmedelsvarumärken. Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. LÄS MER

  2. 2. How is animal welfare internalized in consumers’ purchase decision? : a means-end chain analysis

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Marie Palmér; Maria Humble; [2018]
    Nyckelord :Consumer behaviour; Farm animal welfare; Laddering; Means-end chain; Personal values; Point of purchase; Pork; Purchase decision;

    Sammanfattning : As a consumer, the choice of what food to buy can be rather challenging due to the great supply of items and each item’s set of various product attributes. Consumer behavior is often viewed as goal-oriented, and by choosing a specific product or brand, the consumer will satisfy or achieve his or her broad life goal - a symbolic, personal value. LÄS MER

  3. 3. Beslut om ursprung i svenska livsmedelsbutiker och på restauranger : konsumenters beslut om svenskt kött

    M1-uppsats, SLU/Dept. of Biosystems and Technology (from 130101)

    Författare :Stina Karlsson Rosendahl; [2017]
    Nyckelord :beslutsprocess; konsumentbeteende; restaurang; svenskt kött; intervju; konsumenter;

    Sammanfattning : Idag finns det inte ursprungsmärkning på restaurangernas måltider i samma utsträckning som i livsmedelsbutiker. Jämfört med livsmedelsbutiker där konsumenterna står inför många val och kan göra ett aktivt val att välja kött. LÄS MER

  4. 4. Mer kött på benen : En studie i vad som påverkar vid konsumenters val av kött i butik

    Kandidat-uppsats, Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Fredrik Hesselgren; Helena Zebergs; [2013]
    Nyckelord :Kött; Beslutsprocessen; Värde; Pris; Varumärken; Perception; Ursprung; Spårning;

    Sammanfattning : Uppsatsen syftar till att undersöka och analysera olika faktorer som påverkar konsumenten i dennes köpval av köttprodukter. Ämnet är högst intressant då vi idag konsumerar allt mera kött samt att det råder ett stort tvivel kring produkten. Uppsatsen har ett deduktivt angreppsätt och är utförd genom en kvantitativ undersökningsmetod. LÄS MER

  5. 5. Allting är relativt och kossor är blommiga - En kvantitativ studie om miljöaspekten påverkar några konsumenters val av kött

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskap

    Författare :Anna Eklund; Mikaela Gustafsson; [2011-02-18]
    Nyckelord :Köttkonsumtion; Hållbarutveckling; Kostekonomi; Konsumentpåverkan; Miljöpåverkan;

    Sammanfattning : En kvantitativ studie om miljöaspekten påverkar några konsumenters val av kött handlar om hur köttkonsumtionen har utvecklats under människans historia till vad den är idag. För att därefter koppla samman dagens köttkonsumtion med den miljöpåverkan som den innebär. LÄS MER