Sökning: "Konsumentrecensioner"
Hittade 3 uppsatser innehållade ordet Konsumentrecensioner.
1. ONLINE KUNDRECENSIONERS PÅVERKAN PÅ KONSUMENTERS KÖPINTENTION INOM HOTELLBRANSCHEN : En kvantitativ studie
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Syftet med studien var att undersöka i vilken utsträckning konsumenter inom hotellbranschen påverkas av konsumentrecensioner online, och vilka faktorer som haft inverkan på i vilken utsträckning konsumenter var mottagliga för kundrecensioner. Faktorer som kvantiteten och kvalitet på recensioner, recensionens plattform, om recensionen var positiv eller negativ, varumärkeskännedom och tidens relevans. LÄS MER
2. Dina åsikter spelar roll - En kvalitativ studie av konsumentrecensioner online
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Dina åsikter spelar roll - En kvalitativ studie av konsumentrecensioner online Seminariedatum: 2015-01-15 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete kandidatnivå i marknadsföring, 15 HP Författare: Jens Boström, Denis Maliqaj och Bobo Tiger Handledare: Clara Gustafsson Fem nyckelord: Konsumentrecensioner online, e-WOM, CCT, Gemenskaper, Informationsdelning vid konsumtion. Syfte: Syftet med uppsatsen är att undersöka hur konsumenter resonerar kring konsumentrecensioner online och även att undersöka varför vissa konsumenter väljer att dela med sig av sina konsumtionsupplevelser genom att skriva en recension. LÄS MER
3. Experten eller konsumenten - vem påverkar oss mest? : En kvantitativ studie om skillnaden mellan expert- och konsumentrecensioner i media och på internet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Experten eller konsumenten – Vem påverkar oss mest? Nivå: C-uppsats inom företagetsekonomi Författare: Mattias Strömberg Bennermo & Johan Öhlund Svensson Handledare: Akmal Hyder Datum: 2015-06-05 Syfte: Syftet med denna studie är att jämföra expert- och konsumentrecensioner för att se vad som påverkar konsumenten mest inför ett köpbeslut av search goods. För att jämföra dessa har vi valt ut tre variabler för att kunna identifiera likheter och skillnader. LÄS MER