Sökning: "Konsumentrelationer"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade ordet Konsumentrelationer.

  1. 1. Interaktivitet - vägen till framgång : En fallstudie av marknadskommunikativa strategier förvarumärkesbyggande på Instagram

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Petra Fuhrberg; Ellen Almerén Lindström; [2022]
    Nyckelord :marknadskommunikation; influencer marketing; varumärkesbyggande; budskapsstrategier;

    Sammanfattning : Studien är en fallstudie av Matilda Djerf och Djerf Avenue´s marknadskommunikativa strategier på Instagram. Syftet med studien är att undersöka vilka kommunikativa strategier Matilda och Djerf Avenue använder sig av för att bygga upp Djerf Avenue’s varumärke på Instagram. LÄS MER

  2. 2. Från oklarhet till klarhet – Om oklarhetsregelns roll inom avtalsrätten

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Sofie Kehlet; [2021]
    Nyckelord :Avtalsrätt; Civilrätt; EU-rätt; Förmögenhetsrätt; Oklarhetsregeln; Oklarhetsprincipen; Avtalsvillkorsdirektivet; Private law; EU law; Contra stipulatorem; Contra proferentem; The contra proferentem rule; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Oklarhetsregeln är en avtalsrättslig princip som härstammar från den romerska rätten och återfinns i flera rättsordningar och internationella principsamlingar. I Corpus Juris Civilis är den latinska formuleringen av regeln ambiguitas contra stipulatorem est och på engelska omnämns den som the contra proferentem rule. LÄS MER

  3. 3. Lojalitet på Instagram : Vilka faktorer påverkar lojaliteten hos ett företags instagramföljare?

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johan Nilsson; Oscar Lind; [2018]
    Nyckelord :Loyalty; Customer Relationship Management CRM ; Social Media; Instagram; Lojalitet; Relationsmarknadsföring; Sociala medier; Instagram;

    Sammanfattning : Today’s competition among companies has increased due to the development of the Internet. Customer loyalty is crucial for companies in today’s market. It is important to create a customer base, which will result in a positive effect on profit and sustainability. Social media, such as Instagram, has an impact on customers today. LÄS MER

  4. 4. Relationer i tiden : En kvantitativ studie om konsumenters relation till internetbutiker respektive traditionella butiker

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sebastian Karlsson Välimäki; Daniel Piran; [2017]
    Nyckelord :Konsumentrelationer; utbyte; beteende; internetbutiker; traditionella butiker; relationsstyrka;

    Sammanfattning : År 2008 genomfördes en studie som undersökte konsumenters relation till internetbutiker respektive traditionella butiker. Sedan 2008 har internethandel blivit betydligt vanligare. LÄS MER

  5. 5. Relationer – En komplex ekvation : En kvalitativ studie om konsumentrelationer inom banksektorn

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Tobias Berggren; Petersson Sofia; Malin Tholén; [2017]
    Nyckelord :Relations; Banking sector; Traditional- and Virtual servicescape; CRM; Customer participation; Social Media; Fintech; Relationer; Banksektorn; Traditionellt- och Virtuellt Servicelandskap; CRM; Kundmedverkan; Sociala Medier; Fintech;

    Sammanfattning : Syfte och forskningsfrågor: Vårt syfte är att utreda och analysera relationsskapande i banksektorn, vilket sker både genom fysisk personlig interaktion och via kundmedverkan online. Avsikten är att bidra till kunskap om vad som påverkar skapande och utvecklande av konsumentrelationer med denna utgångspunkt. 1. LÄS MER