Sökning: "Konsumentrelationer"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade ordet Konsumentrelationer.

  1. 1. Lojalitet på Instagram : Vilka faktorer påverkar lojaliteten hos ett företags instagramföljare?

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen; Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johan Nilsson; Oscar Lind; [2018]
    Nyckelord :Loyalty; Customer Relationship Management CRM ; Social Media; Instagram; Lojalitet; Relationsmarknadsföring; Sociala medier; Instagram;

    Sammanfattning : Today’s competition among companies has increased due to the development of the Internet. Customer loyalty is crucial for companies in today’s market. It is important to create a customer base, which will result in a positive effect on profit and sustainability. Social media, such as Instagram, has an impact on customers today. LÄS MER

  2. 2. Relationer i tiden : En kvantitativ studie om konsumenters relation till internetbutiker respektive traditionella butiker

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen; Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sebastian Karlsson Välimäki; Daniel Piran; [2017]
    Nyckelord :Konsumentrelationer; utbyte; beteende; internetbutiker; traditionella butiker; relationsstyrka;

    Sammanfattning : År 2008 genomfördes en studie som undersökte konsumenters relation till internetbutiker respektive traditionella butiker. Sedan 2008 har internethandel blivit betydligt vanligare. LÄS MER

  3. 3. Relationer – En komplex ekvation : En kvalitativ studie om konsumentrelationer inom banksektorn

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Tobias Berggren; Petersson Sofia; Malin Tholén; [2017]
    Nyckelord :Relations; Banking sector; Traditional- and Virtual servicescape; CRM; Customer participation; Social Media; Fintech; Relationer; Banksektorn; Traditionellt- och Virtuellt Servicelandskap; CRM; Kundmedverkan; Sociala Medier; Fintech;

    Sammanfattning : Syfte och forskningsfrågor: Vårt syfte är att utreda och analysera relationsskapande i banksektorn, vilket sker både genom fysisk personlig interaktion och via kundmedverkan online. Avsikten är att bidra till kunskap om vad som påverkar skapande och utvecklande av konsumentrelationer med denna utgångspunkt. 1. LÄS MER

  4. 4. Engagemang, Förtroende och Tillfredsställelse och dess påverkan på Relationer

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Jessica Laid; Anna Cedergren; [2014]
    Nyckelord :Relation; Commitment; Trust; Satisfaction; Age; Gender; Relation; Engagemang; Förtroende; Tillfredsställelse; Ålder; Kön;

    Sammanfattning : En relation är ett förhållande och en förbindelse mellan olika parter (saol.se, 2011) och nationalencyklopedin (2014) definierar en relation som ett förhållande mellan två eller flera fenomen, samt ett känslomässigt förhållande mellan två eller flera personer. LÄS MER

  5. 5. Varumärkespåverkan i sociala medier : Hur varumärkescommunities på Facebook påverkar konsumentrelationer och varumärken

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi; Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Hampus Blomberg; Christina Wiklund; [2014]
    Nyckelord :Marknadsföring; Varumärke; Konsumentrelationer; Sociala medier; Facebook;

    Sammanfattning : Som den största webbaserade portalen har Facebook blivit en viktig plattform för många företag. Ett enkelt sätt att kommunicera med sina kunder är genom att företaget administrerar sitt egna varumärkescommunity på Facebook. LÄS MER