Sökning: "Konsumentrelationer"
Visar resultat 6 - 10 av 11 uppsatser innehållade ordet Konsumentrelationer.
6. Engagemang, Förtroende och Tillfredsställelse och dess påverkan på Relationer
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : En relation är ett förhållande och en förbindelse mellan olika parter (saol.se, 2011) och nationalencyklopedin (2014) definierar en relation som ett förhållande mellan två eller flera fenomen, samt ett känslomässigt förhållande mellan två eller flera personer. LÄS MER
7. Varumärkespåverkan i sociala medier : Hur varumärkescommunities på Facebook påverkar konsumentrelationer och varumärken
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomiSammanfattning : Som den största webbaserade portalen har Facebook blivit en viktig plattform för många företag. Ett enkelt sätt att kommunicera med sina kunder är genom att företaget administrerar sitt egna varumärkescommunity på Facebook. LÄS MER
8. Relationsmarknadsföring i sociala medier : Djupintervjuer med användare av sociala medier
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : I dagens överfyllda media flöde anser vi att det är svårt för organisationer att nå ut och behållakonsument relationer på grund av den stora konkurrensen. Många strategier bygger idag på attbygga unika konsumentrelationer eftersom detta är svårt för konkurrenter att efterlikna. LÄS MER
9. Att analysera kundrelationer : en studie av Hendryx Skis Industries
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Att vårda sina relationer har för företag blivit betydligt viktigare och mer tid har lagts på utvecklandet av relationsmarknadsföring. Hur dessa relationer skapas och vad som gör att de utvecklas och bibehålls har dessutom varit i forskarnas blickfång. LÄS MER
10. Relationers relationer : En studie kring sambanden mellan olika konsumentrelationer
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER