Sökning: "Konsumentupplevelse"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade ordet Konsumentupplevelse.
1. Att inspirera och interagera: Utforskning av showroom-formatets värdeskapande aspekter
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Inledning: Denna studie undersöker förändringar i konsumtionsvanor till följd av digitaliseringen samt betonar behovet av anpassningsbara butiksformat. I synnerhet undersöks showroom-formatet och dess värdeskapande aspekter från konsumenternas perspektiv. LÄS MER
2. Kommer den passa? : En triangulär studie om hur svenska konsumenters digitala konsumentupplevelse påverkas av storleksguider och miljöpåverkan
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Med digitaliseringens framfart har detaljhandel inom mode-industrin till stor del gått från fysiska butiker till e-butiker eller flerkanalig försäljning. Detta har skapat ett problem där konsumenter som handlar kläder online stöter på en osäkerhet när det kommer till storlekar. LÄS MER
3. Staying Exclusively Connected : A qualitative study on how the modern luxury consumer experience luxury brands in a social media environment
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : The purpose of this thesis was to study how the modern luxury consumer, Generation Z, experiences luxury brands in a social media environment. The theoretical framework presents previous research that has been on the topics of luxury brands, Gen Z, social media and consumer experience. LÄS MER
4. Audiovisuella sensationer i den digitala tidsåldern : En kvalitativ studie om hur artister använder audiovisuell media i sin kommunikation
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : En kombination av ljud och bild, audiovisuell media, har under en längre tidsperiod varit ett sätt att skapa uppmärksamhet kring en artist. Den teknologiska utvecklingen har förbättrat de audiovisuella verktygen och gjort de mer tillgängliga. LÄS MER
5. Strategier för konkurrenskraft i ett digitalt ekosystem : En jämförelse mellan teori, praktik och konsumentupplevelse av maximerat kundintresse
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : In today's society we have come to depend on digital media to carry out several daily tasks in order to achieve a fluent lifestyle. But with all of these handy features at our reach, entertainment has emerged permanently accessible for most individuals and as a result people in general spend more time in front of digital screens. LÄS MER