Sökning: "Konsumentupplevelsen"
Hittade 5 uppsatser innehållade ordet Konsumentupplevelsen.
1. Kommer den passa? : En triangulär studie om hur svenska konsumenters digitala konsumentupplevelse påverkas av storleksguider och miljöpåverkan
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Med digitaliseringens framfart har detaljhandel inom mode-industrin till stor del gått från fysiska butiker till e-butiker eller flerkanalig försäljning. Detta har skapat ett problem där konsumenter som handlar kläder online stöter på en osäkerhet när det kommer till storlekar. LÄS MER
2. Hyra kläder : utforskar den erfarna konsumentens upplevelser
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Att hyra kläder är ett fenomen som fått ökat intresse de senaste åren. Inte minst i forskningen där det visat sig komma med miljömässiga fördelar. Kläduthyrning är en form av cirkulär ekonomi och ett svar på textilindustrins negativa miljöpåverkan och dess linjära arbetssätt. LÄS MER
3. Integrering och optimering vid social medieannonsering - En kvantitativ studie om landningssidans påverkan på konsumentupplevelsen från social media
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Through the progression of digitization, retailers have the opportunity to interact with their consumers through more channels and touch points than before. Today, a company would like to be seen on social media and be able to communicate with its consumers and show their offerings. LÄS MER
4. Konsumentupplevelsen av e-handel : Med inriktning mot sinnesmarknadsföring
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : E-handeln har visat sig vara en av de mest fortlöpande och slagkraftiga förändringskrafterna. Detta kan bero på att möjligheter inom köpande, försäljning, betalning och informationssökning finns lättillgängligt på Internet. LÄS MER
5. Dagens färgstärka apotek - En kvalitativ studie om hur Apoteket AB arbetar med visuell och digital kommunikation
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : År 2009 upphörde apoteksmonpolet i Sverige och Apoteket AB blev därmed mer konkurrensutsatt än någonsin. Det resulterade även i att deras behov av att särskilja sig från de nystartade kedjorna och butikerna ökade rejält och därför fick företagets varumärke, kommunikationsstrategier och val av kommunikationskanaler mycket stor betydelse. LÄS MER