Sökning: "Konsumentvärde"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade ordet Konsumentvärde.

  1. 1. Virtuella klädesplagg i onlinespel : En kvalitativ studie om svenska spelkonsumenters varumärkesengagemang

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Olivia Kjellgren; Amanda Wessén; [2023]
    Nyckelord :Virtual clothing; Brand engagement; Digitalization; Value creation; Online gaming; Consumer value; Generation-Z; High-end fashion; Virtuella klädesplagg; Varumärkesengagemang; Digitalisering; Värdeskapande; Onlinespel; Konsumentvärde; Generation-Z; High-end fashion;

    Sammanfattning : I takt med en ökning av digitalisering i samhället sätter det även press på modevarumärken att fortsatt anses vara relevanta. Detta medför en större press på marknadsförare då konsumenter söker en mer interaktiv relation till varumärken. Varumärken behöver hitta nya sätt att engagera och bygga positiva relationer till konsumenter. LÄS MER

  2. 2. Hållbarhetsmått, hållbarhetsanseende och finansiell prestation- En jämförande studie av hur hållbarhetsmått och konsument-hållbarhetsanseende påverkar företags finansiella prestation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ella Martell; Isabella Träskman; Jessica Wigren; [2023]
    Nyckelord :Hållbarhetsmått; hållbarhetsanseende; finansiell prestation; hållbar marknadsföring; informationsasymmetri. Sustainability measures; sustainability reputation; financial performance; sustainable marketing; information asymmetry.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Hållbarhetsmått, hållbarhetsanseende och finansiell prestation En jämförande studie av hur hållbarhetsmått och konsument-hållbarhetsanseende påverkar företags finansiella prestation Seminariedatum: 1 juni 2023 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Ella Martell, Isabella Träskman och Jessica Wigren Handledare: Burak Tunca Nyckelord: Hållbarhetsmått, hållbarhetsanseende, finansiell prestation, hållbar marknadsföring, informationsasymmetri Forskningsfråga: Vad är relationen mellan företags prestation i hållbarhetsmått och deras finansiella prestation? Vad är relationen mellan företags hållbarhetsanseende hos konsumenter och deras finansiella prestation? Har företags hållbarhetsanseende hos konsumenter eller företags prestation i hållbarhetsmått starkast effekt på den finansiella prestationen? Syfte: Syftet med studien är att med utgångspunkt i relevant forskning och teori empiriskt testa hur hållbarhetsmått och hållbarhetsanseende påverkar den finansiella prestationen hos företag. Metod: En kvantitativ studie där sekundärdata har samlats in för att testa sambandet mellan hållbarhet och finansiell prestation, genom statistiska tester, regressionsanalys och korrelationsanalys. LÄS MER

  3. 3. Kundresan vid e-handel av dagligvaror : Hur upplever konsumenter hela kundresan och kundvärdet vid e-handel av dagligvaror?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Jennie Hjalmarsson; Emilia Norrbacka; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : E-handel av dagligvaror har ökat drastiskt det senaste året till följd av coronapandemin. I en digital kontext förekommer fler servicemöten än i en fysisk, vilket gör e-handeln mer komplex än fysisk handel. Däremot består e-handeln främst av digitala servicemöten eftersom antalet möten ansikte mot ansikte minskar. LÄS MER

  4. 4. Hur påverkas lojalitet av konsumentvärde inom den tjänstedominanta logiken?

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Martin Regefalk; Alexander Groth; [2018]
    Nyckelord :värdeskapande; lojalitet; konsumentvärde; tjänstedominanta logiken;

    Sammanfattning : I den moderna företagsvärlden är konsumenterna, tack vare den snabba teknikutvecklingen som skett, mer informerade än tidigare. Tillsammans med det enorma utbud som finns tillgängligt och hur välinformerade konsumenter nu är, sitter den moderna konsumenten på en ny position. LÄS MER

  5. 5. Kredit-kort och gott : En studie om hur svenska konsumenter värderar kreditkortsattribut.

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Emil Herder; Filip Nilsson; Mats Seglarvik; [2016]
    Nyckelord :Credit card attributes; credit card; bonus system; charity; consumer behaviour; consumer value.; Kreditkortsattribut; kreditkort; bonussystem; välgörenhet; konsumentbeteende; konsumentvärde;

    Sammanfattning : Författare: Emil Herder, Filip Nilsson och Mats Seglarvik Handledare: Anders Hytter Examinator: Bertil Hultén Kurs: Examensarbete 30hp, Civilekonomprogrammet inriktning marknadsföring, Linnéuniversitetet Kalmar, VT 2016, 4FE63E. Rapportens namn: Kredit-kort och gott Frågeställning: Hur värderar svenska konsumenter olika kreditkortsattribut? Syfte: Det primära syftet med vår studie är att undersöka hur svenska konsumenter värderar kreditkortsattribut på den svenska marknaden och att undersöka eventuella samband som existerar mellan deras värderingar och olika valda variabler. LÄS MER