Sökning: "Kontinuerlig förnyelse"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Kontinuerlig förnyelse.

  1. 1. UEFAs stolpträff i varumärkeskommunikationen - En kvalitativ analys av könsinkluderande omprofilering i digital varumärkeskommunikation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Björn Kristjansson; Oscar Mellbourn; [2021]
    Nyckelord :varumärkeskommunikation; varumärkesstrategi; genus; feministisk teori; idrott; ingroup; outgroup; socialsemiotik; UEFA; Social Sciences;

    Sammanfattning : A dynamic society with shifting ideals puts pressure on organisations to continuously change. Brands with strong associations of conservative values therefore find themselves in a paradoxical situation with public demand for a change in core values and organisational segments previously associated with success. LÄS MER

  2. 2. Ställtid och kunskapshantering : En komparativ fallstudie om ställtidens påverkan på IT-konsultföretags kunskapshantering

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten; Linköpings universitet/Företagsekonomi

    Författare :Christoffer Johnsson Öhrström; Sandra Wallgren; [2018]
    Nyckelord :Downtime; knowledge management; knowledge transfer; competence development; consulting; IT; Ställtid; kunskapshantering; kunskapsöverföring; kompetensutveckling; konsulter; IT;

    Sammanfattning : Title: Beach time and knowledge management – a comparative case study on the impact of beach time on IT-consulting firms’ knowledge management Background: The consulting industry has a cyclic nature, where the consultant enters and exit projects. The time between projects is called downtime (or beach time) and contractors show three approaches to this downtime: minimizing, embracing and scheduling. LÄS MER

  3. 3. Förvaltning av köpcentrum : En analys av några framgångsfaktorer

    Kandidat-uppsats, KTH/Bygg- och fastighetsekonomi

    Författare :Jakob Paljak; Viktor Klint; [2011]
    Nyckelord :Köpcentrumförvaltning; framgång; butiksmix; centrumutveckling;

    Sammanfattning : Förvaltning av köpcentrum är komplext och skiljer sig i många avseenden från traditionell kommersiell förvaltning där fokus ofta hamnar på låga vakanser och ihållande kassaflöden. För att driva ett framgångsrikt köpcentrum finns det ett antal framgångsfaktorer man måste uppmärksamma och jobba med. LÄS MER

  4. 4. VÄGAR TILL REFLEKTION : Avdelningschefers uppfattningar inom somatisk omvårdnad

    Magister-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Ewa Überbacher; [2010]
    Nyckelord :Daily work; nurse administrator; nursing; phenomenography; practice; reflection.;

    Sammanfattning : De senaste årens strukturella förändringar i svensk hälso- och sjukvård har påverkat vårdpersonalen i det sjukvårdande arbetet såväl fysiskt och psykiskt. Kontinuerlig återkoppling genom reflektion kan vara ett verktyg för avdelningschefen att leda utveckling, lärande och förnyelse i omvårdnadsarbetet. LÄS MER

  5. 5. Investeringsprocessen hos ett IT-företag – en fallstudie av Visma Spcs AB

    Magister-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Per Kåberg; Hazel Ismail; [2010]
    Nyckelord :investeringar;

    Sammanfattning : Titel: Investeringsprocessen hos ett IT-företag – en fallstudie av Visma Spcs AB Bakgrund: En strukturomvandling har ökat kraven på dagens företag, krav som rör kontinuerlig förnyelse och förbättring, något som fört med sig ökade investeringsbehov. En bransch som tydligt präglas av de nya omvärldsförhållanden som strukturomvandlingen fört med sig är IT-branschen, en relativt ny och kunskapsintensiv bransch där immateriella investeringar dominerar. LÄS MER