Sökning: "Kontorschef"

Visar resultat 6 - 10 av 13 uppsatser innehållade ordet Kontorschef.

  1. 6. Kan motivation styras? : Ekonomistyrningens utformning och dess påverkan på motivationen

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Söderlund; Zimona Nordberg; [2014]
    Nyckelord :Självbestämmandeteori; inre motivation; yttre motivation; grundläggande psykologiska behov; ekonomistyrning som ett paket;

    Sammanfattning : För att organisationer ska kunna generera ett bra resultat är medarbetarna en viktig resurs. Hur väl medarbetarna utför sitt arbete beror till stor del på hur motiverade de är. LÄS MER

  2. 7. Hallå, lite motivation tack!- en fallstudie om hur telefonförsäljare motiveras

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Thomas Boman; Neil Nolan; [2009]
    Nyckelord :Intern marknadsföring; telefonförsäljare; motivation;

    Sammanfattning : Enligt olika undersökningar är attityden till telefonförsäljare bland allmänheten negativ och motivationen hos telefonförsäljare är ofta låg. Syftet med denna uppsats är därför att undersöka hur telefonförsäljare på ett callcenter motiveras i sitt yrke. LÄS MER

  3. 8. Revisorernas förtroendeuppdrag - att skapa balans mellan förtroende och oberoende.

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Sofie Fritzell; Sabina Szmidt-Devall; [2009]
    Nyckelord :förtroende; oberoende; revisor; analysmodellen; intressenter; trust; independence; auditor; analysis model; stakeholders;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att belysa förtroendet för revisorer och vad som skapar förtroende för dem. Vi vill dessutom belysa vad revisorer gör för att skapa förtroende hos sina klienter. Metod: Uppsatsen baseras på en kvalitativ metod. LÄS MER

  4. 9. Konflikter - Uppfattning och hantering av konflikter inom bemanningsbranschen

    Kandidat-uppsats, Institutionen för beteendevetenskap

    Författare :Anna Holmberg; Anna Jönsson; [2008]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna studies syfte är att undersöka konflikthanteringen inom bemanningsbranschen. Det som är specifikt för konflikter inom bemanningsbranschen är det trepartssystem som råder mellan uthyrningskonsult, kundföretag samt representanten från bemanningsföretaget, vilket är det fenomen som författarna till uppsatsen vill belysa genom en kvalitativ undersökning. LÄS MER

  5. 10. Reklamationer - problem eller möjlighet

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet; Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Marie Johansson; Seida Sakovic; [2008]
    Nyckelord :Finansbolag; bank; reklamation; klagomål; klagomålshantering; intern kommunikation;

    Sammanfattning : Uppsatsen är en studie över hur ett fiktivt finansbolag hanterar sina reklamationer och klagomål. Bolaget tillhör en svensk bankkoncern där finansbolaget kompletterar bankkoncernens service – och tjänsteutbud med finansprodukter. Bolaget inriktar sig på både företags – och privatkunder. LÄS MER