Sökning: "Korsförsäljning"
Hittade 4 uppsatser innehållade ordet Korsförsäljning.
1. Merförsäljning vid livsmedelsinköp online : En missad möjlighet?
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Merförsäljning är inte lika vanligt i den internetbaserade livsmedelsbutiken som i den fysiska butiken. Denna studie kommer därför att undersöka merförsäljning online, då onlinehandel blir allt mer vanligt och tidigare forskning har fokuserat på fysiska butiker. LÄS MER
2. Identifying antecedents of cross-selling performance : A qualitative approach in the professional services industry
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Cross-selling is the practice of selling products or services that do not replace already purchased products or services to existing customers. In industries characterized by complex products, long lead times and intricate relations between customer and company, the determinants of a company's cross-selling performance are different than those present in other industries. LÄS MER
3. Informerande rådgivare eller beräknande säljare? : En explorativ studie om klienters uppfattningar avseende revisorers korsförsäljning
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Inledning: Mer än hälften av revisionsbyråernas intäkter härrör från icke revisionsnära tjänster och det är de befintliga klienterna som köper flest tjänster. Det finns anledning att tro att klienter inte alltid uppfattar revisorers försök till korsförsäljning som just korsförsäljning utan att de istället uppfattar det som information. LÄS MER
4. När ett plus ett blir tre : - Hur kan företag utnyttja varandras kundbaser vid fusion
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Telemarknaden i Sverige har under de senaste åren ställts inför nya utmaningar som inte bara är ett resultat av avregleringen utan även av kundernas ökade krav på produkter och tjänster. Överlevnaden för aktörerna på telemarknaden beror på hur väl de kan tillgodose kundernas krav och bemöta den ökade konkurrensen. LÄS MER